weerstand verhogen, hoe???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

R_MW

weerstand verhogen, hoe???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 11:08

Hallo!

Mijn haffie zit niet zo lekker in haar vel. Ze heeft mok én schimmel. Waarschijnlijk vanwege de temperatuurswisselingen. Daar kan ze niet zo goed tegen, heb ik gemerkt.

Ik wil graag haar weerstand verhogen. Weet iemand hoe ik dat het beste kan doen? Ik geef haar al iedere maand de equivital vitaminestoot.

Is echinacea een idee?

ellepel

Re: weerstand verhogen, hoe???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:12

*zwaait*

hahah ja hoor, echinaforce is heel goed, gewoon die van vsm geloof ik, elke dag 20 druppels op een stukje brood, 2x per dag gedurende een week tot tien dagen, dan moet je wel ermee stoppen hoor..
ik gebruik het wel als mijn dieren snotterig zijn en als ze niet lekekr in hun velletje zitten..

diewertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:55

Die potten vitaminen van max-h werken ook heel goed. Een pot kost €30,- en je doet er 3 maanden ofzoiets mee. Mijn paard had begin dit jaar allemaal rare bultjes door te weinig weerstand en die is er met max h heel snel weer bovenop gekomen.

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:19

Probeer eens Equistro haemolytan 400 wekt super om ze even door een moeliejke periode te helpen.

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 16:02

bedankt voor de tips!

@ellepel: Ik ga denk ik toch maar de echinaforce proberen. Dat werkt bij mij namelijk ook altijd! Heb lente trouwens net helemaal gewassen met imaverol. Hopelijk is het snel over. haar mok is gelukkig al zo goed als weg!

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 16:18

@ellepel: bedoel je 2x per dag 20 druppels of 2x per dag 10 druppels dus 20 druppels per dag in totaal? Ga het gelijk kopen morgen!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 17:11

Je kan bij de reform/DA vaak wel die van Bloem Echinacea Forte kopen in 300 ml. verpakking; dat is aanzienlijk goedkoper.
Zelf heb ik (op advies van hom) altijd 3 dagen 5 ml. gegeven en daarna 3 ml. per dag. Doe de druppels altijd in een klein potje (met deksel) en zuig ze dan met een spuitje (zonder naald) op. Doe het rechtstreeks in de mond. Je moet opletten dat ze geen voer in hun mond hebben en ook een paar minuten erna nog niet eten.

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 17:48

@Kyona, bedankt voor je tip! Hoeveel dagen geef je die druppels dan in totaal?

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 10:05

Zelf geef ik ons shetlanderhengstje regelmatig echinacea. Ik heb ook de vitaminespuiten geprobeerd, maar ik heb meer resultaat met vitamines van de groene os. Het blijkt dat de vitaminespuiten chemisch bereidde vitamines bevatten, die het lichaam niet zo goed op kunnen nemen als natuurlijke vitamines. Dit heb ik me laten vertellen door een homepaat voor mensen.
3 tot 5 ml lijkt me een beetje teveel(1 ml=20 druppels), ik gaf altijd 2x 20 druppels per dag(ook voor een groot paard), nu heb ik echinacea forte van dr. Vogel en geef ik 2x 10 druppels per dag, ongeveer zo'n drie weken lang en dan stop ik weer. Geef het op een stukje brood en geef je paard een kwartier van te voren niks te eten, tot een kwartier erna ook niet en geen drinken, hooi of gras kan geen kwaad, maar de medicijnen moeten worden opgenomen door schone slijmvliezen.
Misschien is het verstandig om je paard ook inwendig te reinigen, kijk wel uit wat je daarvoor gaat gebruiken, ik weet niet of je paard gechipt is, maar dan is niet ieder middel geschikt. Zelf heb ik goede ervaringen met drainagecompositum van de groene os(19.95) ook geschikt voor gechipte paarden en 1 flesje moet in principe genoeg zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 11:18

echina force moet je alleen gebruiken wanneer de weerstand laag is, en je moet het niet preventief gebruiken want dan werkt het niet meer. Een te lage weerstand heeft te maken met het niet bieden van weerstand ergens tegen.Er is iets waar het paard geen weerstand tegen bied. Ik wil wel een kaart leggen om te kijken waar het vandaan komt, ik hoor het wel stuur me maar een pb tje.

mirrex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 18:36

hallo,

Haflingers hebben vaak wat meer beharing dan andere (warmbloed) paarden en vooral met dit rare vochtige weer hebben juist deze paarden last van schimmels en mok. IK zou hem een paar keer goed wassen met een anti schimmel shampoo, bijv imaverol
(zie paardendrogist) wat de mok betreft .... het beste is om de sokken er helemaal af te knippen (zo kort mogelijk) en de kootholtes goed schoon houden, korstjes eraf eventueel in soda en dan bijv cure-mok (anti mok) zalf erop....

Succes

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 15:05

bedankt voor jullie reacties!

Lente haar mok is bijna over, gelukkig. Heb voeten paar keer gewassen met betadine en daarna sudocreme op de (droge) kootholtes, voetjes gedaan.

Dinsdag ga ik haar voor de 2e keer met imaverol wassen. Ook heb ik haar echinaforce druppels gegeven. ik hoop dat het werkt.

@zwartepaard: dat van die vitamines van de groene os klinkt goed! Ik hou meer van natuurlijke middelen en als er chemische vitamines in zo'n andere spuit zitten, lijkt me dat idd minder goed/ niet werken. Ik ga ff een kijkje nemen op de site.

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 09:46

*Roos* schreef:
@zwartepaard: dat van die vitamines van de groene os klinkt goed! Ik hou meer van natuurlijke middelen en als er chemische vitamines in zo'n andere spuit zitten, lijkt me dat idd minder goed/ niet werken. Ik ga ff een kijkje nemen op de site.

De vitamines zijn niet goedkoop. Ik geef ze alleen als ik merk dat de weerstand terugloopt, dan krijgt hij het zo'n 14 dagen, en dan zie je hem verbeteren. Zo doe ik redelijk lang met een pot. Constant vitamines voeren is ook niet goed. Maar ze werken echt beter als zo'n vitaminespuit, dus uiteindelijk ben je goedkoper uit.
De paardendrogist verkoopt de vitamines van de groene os trouwens ook.