alleen dit keertje met een pony die bijna nooit in de wei komt, die natuurlijk ging rennen en verder alles behalve rustig doen deed, dat werkt natuurlijk aanstekelijk en mijn paardje en de andere pony en paard deden ook mee, dat is het enigste bijzondere dat er vandaag gebeurd is.
kheb haar op stal gedaan nadat ik haar verzorgd had (Hydrocortiderm op de staart (dat was trouwens ook de 1e keer) en teer op de onderkant van de hoeven als behandeling voor de rotstraal waar ik al een tijdje mee bezig ben, benen drooggemaakt en ondertussen even een zweetdekentje op om op te drogen) en vanavond toen ik ff terug kwam, omdat we er toch langs kwamen, om de hoeven even te doen (uitkrabben dus) aangezien teer nogal kleeft en dat er dan van alles aan blijft kleven (staat op krullen en als dat er in blijft zitten is dat natuurlijk niet ten beste van de rotstraal) waren ineens alle 4 de hoeven warm, dat was even voor 8 uur.
toen ik vanavond op de terugweg er weer langs ging om te kijken wat betreft de hoeven (na half 10) waren ze nog warm.
de benen ook een beetje (daar heb ik voor de tijd niet opgelet aangezien alles nogal snel moest), niet ontzettend warm maar wel iets warmer dan normaal, de hoeven zelf waren behoorlijk warmer dan normaal.
hoe kan dat ineens, waar ligt het aan, wat moet je er tegen doen en wat vooral niet?
Hellup, vertrouw het helemaal niet en als het morgen nog steeds zo is, bel ik meteen de Da (voor de 3e keer in korte tijd, 1e keer check up, inentingen had de Da niet bij zich, dus daarvoor is hij de 2e keer geweest, dat was vorige week maandag en vandaag Hydrocortiderm opgehaald en dan zou dit dan de 3e keer worden dat hij moet komen, daar zullen mijn ouders blij mee zijn

wordt volgens mij nog eens een hele dure tijd (ook de hoefsmid is weer langs geweest en moet zeer snel weer door de rotstraal die mn paardje heeft)

ze krijgt trouwens de laatste tijd minder beweging door ziekte, maar ze kreeg altijd van mijzelf brokken als ik had gereden, als ze geen intensieve beweging gehad heeft (longeren of rijden oid) krijgt ze dus minder dan als ze wel intensieve beweging heeft gehad.
aan Maandagziekte denk ik dus niet echt.
of ze kreupel loopt weet ik nog niet, iig niet toen ze uit de wei kwam, maar daar kom ik morgen wel achter.
wie weet wat het wel kan zijn???