Bijvoeren of nt??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deborahtjuh

Bijvoeren of nt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 19:51

Hallo,
Mijn paardje staat dag en nacht op de weide en kan als ze wil de stal in. Moet ik haar nu bijvoeren of niet?
Sommigen zegn er is ng genoeg gras anderen er zitn gn voedingstoffen meer in, wat moet ik nu doen??

RRteam

Re: Bijvoeren of nt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 22:34

Deborahtjuh mijn paardje staat ook dacht en nacht buiten krijgt de hele zomer een handje brok per dag ne vitemene en om de dag een plak hooi in de zomer in de winter kirjgt die een kilo broken per dag zomers een halve en s,vonds
en 3 plaken hooi

mirrex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 22:48

hallo,

Je moet naar je paard kijken. Als hij minder in conditie raakt kun je hem bijvoeren, dit kan alleen hooi (van goede kwaliteit) zijn brok.
Tijdens het verharen en het aanzetten van de wintervacht verbruikt je paard veel energie en kan hij wat extra vitaminen en mineralen nodig hebben. Kijk goed naar de vacht, bespiering en let op zijn temperament. Hoe later in het jaar hoe minder voedingsstoffen in het gras. Maar nogmaals je door goed naar je paard te kijken kun je zien of bijvoeren wel dan niet noodzakelijk is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 07:02

het gras groeit nu nog wel,maar gaat niet zo snel meer dan in het voorjaar.

als je gaat bijvoeren kun je kiezen voor een gewone onderhoudsbrok, geef een kwart schep , dit bevat wel wat vitamines die ze wel kunnen gebruiken..
eventueel een plak hooi erbij in de stal en kijk even aan hoe het gaat..

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 17:20

Ligt er ook aan hoeveel je met je paard doet. Als je weinig/niets doet hebben ze niet zoveel nodig. Anders zou ik er sowieso na het rijden wel brok bijgeven en anders evt. wat vitaminen. Je hebt ook van die koeken van Pavo: Summerfit. Dit is speciaal voor paarden/pony's die in het land staan. Dan krijgen ze alle vitaminen binnen die ze nodig hebben. is 10 euro voor 30 koeken (paard - 1 maand). Maar 0,5/0,75 biks kan natuurlijk ook.