wat te doen bij claquage???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

siskatje

wat te doen bij claquage???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 16:46

Hallo iedereen,

Eerder deze week had ik reeds een tekstje geplaatst over Nero:
Mijn paardje van 14 staat sinds 3 weken stil. Hij heeft een spierverrekking. De veearts gaf me de raad om hem op stal te houden.
De eerste weken lukte dit niet maar nu staat hij reeds een week op stal.
Maar zijn been is nu nog veel slechter dan in het begin. Ik heb het de eerste week elke dag afgespoten en daarna tendon gel opgezet. Nu zei iemand me dat afspuiten geen zin heeft maar dat ik er tendon gel en daarna bandages moest opzetten. Nu krijgt hij echter overal korstjes aan dit been... Daarom doe ik er nu geen bandages en geen tendon gel meer aan. Nu krijgt hij dagelijks een inspuiting van peniceline. Wat doen jullie als jullie paard een spierverreking of -scheuring heeft??? Kan iemand me tips geven?

Groetjes van Siska en Nero

Xox

Re: wat te doen bij claquage???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:24

Heeft onze jaarling gehad. Box rust. verder insmeren met dexamethason in DMSO, verkrijgbaar bij de DA. Verder vitamine E + selleen geven en arnica kogeltjes (homeopathie via DA of apotheek) over het eten of oplossen in water. Heeft bij ons goed gewerkt na een maand weer begonnen met stappen aan de hand en daarna longeren met lichte sedatie en zo weer opbouwen. Maar rust en voorzichtig opbouwen is heel belangrijk

memo

Re: wat te doen bij claquage???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:27

1 heel veel rust zo weinig mogelijk beweging

2 afspuiten helpt wel maar let erop dat je niet op de pees zelf spuit
maar erboven zodat het water langs de pees naar beneden stroom.
dit 10 a 15 min (1a 2 keer per dag)

3 na afspuiten pees in de klei zetten (gewone groene,zelf uit kleigrond gehaald , icecly) al dan
niet met vershoudfolie errond en dan bandage.

4 wat ook niet slecht is gaan wandelen (als ie wat beter is) aan de hand in zeewater of gewoon je groene klei laten weken in zeewater.