karakter verandering na verblijf kliniek.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quinoa

karakter verandering na verblijf kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 16:39

Ongeveer 2 wk geleden is mijn paardje (jaarling) een weekend opgenomen in een kliniek. De reden was dat hij een infectie aan zijn darmen heeft gekregen, en dat had tot gevolg een ernstige koliek. Ik dacht dat hij zo onder me neus dood ging.
Maar goed, hij is dus een weekend opgenomen geweest in een kliniek, nu gaat alles weer goed met zijn darmen, ontlasting is regelmatig en mooie keutel, drinkt goed, eet goed etc.

Maar toch is hij in zijn karakter ontzettend veranderd, hij is veel rustiger en liever geworden. Natuurlijk vind ik dit helemaal niet erg, maar toch vertrouw ik het nog niet helemaal. Voor die tijd was hij heel vaak vervelend, bijten, steigeren noem maar op.
De DA was toch in de buurt en die heb ik voor de zekerheid nog even laten checken, maar alles was prima met hem.

Hebben jullie dit eerder gezien/meegemaakt?

aisie

Re: karakter verandering na verblijf kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:33

Die van mij heeft 2 weken in een kliniek gestaan met darminfectie en koliek maar is er niet bepaald liever van geworden. Het was al nooit een makkelijke maar zodra er nu een "vreemde"aan haar zit gaat ze meteen in de aanval, schoppen en bijten! Alleen voor eigen is ze lief. Het vertrouwen is gewoon een stuk minder geworden. Het is ondertussen al een half jaar geleden maar het verbeterd zich maar heel langzaam.
Misschien heeft jou paard toch ook een beetje een trauma opgelopen en uit hij dit door heel rustig te worden?

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:40

hoi

bij die van mij net zo de mijne is geopereerd aan zijn been .

ik heb toen ook gevraagt of dat ze zo van karakter konden veranderen
de mijne is toen onder narcose geweest .

ze is nu weer helemaal de oude hoor dus ik zou me als ik jou was niet te veel zorgen maken .
bij de mijne duurde het 2 maanden voordat ze weer de oude was .
zat toen mezelf ook druk te maken van he hier klopt iets niet als ze maar niks mankeerd en nu zou ik af en toe weer willen dat ze weer ff rustig werd .

het is ook niet gauw goed denk ik hihihi .

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 18:47

nou dit is in ieder geval fijn om te horen, ik zal me erop voorbereiden dat hij weer de oude wordt haha.
Aisie: wat erg hee, dat is net iets wat je niet wil, dan vraag je je toch af wat er allemaal gebeurd is op de kliniek.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 18:50

ik denk dat hij daar veel door de handen is geweest en daardoor zo mak is geworden

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 18:51

Mijn paard is als veulen enorm ziek geweest op het randje van de dood en toen ik haar net kreeg was ze zo eenkennig.
Ze had een hekel aan vreemde mensen want dan zdacht ze dat er weer iemand aan haar kwam klooien met een termometer enz..
Nu vertrouwd ze mij met 100% en nu na een poos zelfs de DA!!
Een paard kan veranderen door ziek te zijn.
Ze is nu nog steeds een klein beetje nerveus voor de DA maar asl ze ziek is helemaal niet dan vertrouwd ze er op dat ze beter word.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 07:24

denk inderdaad ook dat het te maken heeft met het feit dat de jaarling veel in handen geweest is en daardoor ook rustiger word.

natuurlijk zal het ook nog herstellende zijn.
houd het in de gaten, blijft het verder wel alert en goed eten dan zal het wel meevallen denk ik...

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 09:12

Nou, het is ook niet dat hij niet mak was, ik heb hem elke dag in de hand zeg maar, doe ook veel met hem, kleine oefeningen enzo. Het is alleen dat zijn "uitprobeer" gedrag er niet meer is. Aangezien het nog een hengst is, zocht hij altijd de grenzen op, dit doet hij nu helemaal niet meer.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 09:21

hihihi misschien heeft hij een spoedkursus "hoe gedraag ik me" gekregen.

Wel fijn om te horen dat het weer goed gaat met het kleine manneke

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:26

quinoa schreef:
Ongeveer 2 wk geleden is mijn paardje (jaarling) een weekend opgenomen in een kliniek. De reden was dat hij een infectie aan zijn darmen heeft gekregen, en dat had tot gevolg een ernstige koliek. Ik dacht dat hij zo onder me neus dood ging.
Maar goed, hij is dus een weekend opgenomen geweest in een kliniek, nu gaat alles weer goed met zijn darmen, ontlasting is regelmatig en mooie keutel, drinkt goed, eet goed etc.

Maar toch is hij in zijn karakter ontzettend veranderd, hij is veel rustiger en liever geworden. Natuurlijk vind ik dit helemaal niet erg, maar toch vertrouw ik het nog niet helemaal. Voor die tijd was hij heel vaak vervelend, bijten, steigeren noem maar op.

Grappig, die van mij heeft dat ook. Ze was altijd in haar gedrag een echte merrie. Niet willen knuffelen, net altijd een neuslengte voor je willen lopen, dreigen in de stal van "wat kom jij hier doen". Ze heeft nog nooit iets rottigs tegen mij gedaan maar ze was altijd erg dominant.
Nu is ze geopereerd aan beide knieën ivm OCD en sindsdien is ze een schatje. Kijkt vrolijk als ik eraan kom van "hee dat is het baasje", luistert beter, vindt knuffelen opeens leuk. Ze is compleet omgezwiept. Ze is nu al een maand uit de kliniek maar het gedrag is nog niet veranderd. Het kan komen dat ze nu geen pijn meer heeft maar ja ik heb haar al 4 jaar en sinds 4 maanden heeft ze OCD dus dat lijkt me stug. Ik geniet er maar van zolang het duurt.
Het kan ook komen dat ze nu andere aandacht krijgt want ze mag haar box maar ff uit.
Ik ben er ook niet uit waardoor het komt, maar ik vind het fasinerend.

De DA was toch in de buurt en die heb ik voor de zekerheid nog even laten checken, maar alles was prima met hem.

Hebben jullie dit eerder gezien/meegemaakt?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:32

KiWiKo schreef:
hihihi misschien heeft hij een spoedkursus "hoe gedraag ik me" gekregen.

Dit kwam bij mij ook in me op.

Super dat het nu goed gaat en dat hij er nog liever vandaan gekomen is ook!

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 15:17

Citaat:
Grappig, die van mij heeft dat ook. Ze was altijd in haar gedrag een echte merrie. Niet willen knuffelen, net altijd een neuslengte voor je willen lopen, dreigen in de stal van "wat kom jij hier doen". Ze heeft nog nooit iets rottigs tegen mij gedaan maar ze was altijd erg dominant.
Nu is ze geopereerd aan beide knieën ivm OCD en sindsdien is ze een schatje. Kijkt vrolijk als ik eraan kom van "hee dat is het baasje", luistert beter, vindt knuffelen opeens leuk. Ze is compleet omgezwiept. Ze is nu al een maand uit de kliniek maar het gedrag is nog niet veranderd. Het kan komen dat ze nu geen pijn meer heeft maar ja ik heb haar al 4 jaar en sinds 4 maanden heeft ze OCD dus dat lijkt me stug. Ik geniet er maar van zolang het duurt.
Het kan ook komen dat ze nu andere aandacht krijgt want ze mag haar box maar ff uit.
Ik ben er ook niet uit waardoor het komt, maar ik vind het fasinerend.

Wat grappig, dat jij dit ook hebt met je paardje, die van mij is ook veel aanhankelijker geworden. Ik geniet er ook maar even van zolang als het duurt haha

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:59

Mijn paard is na zijn verblijf in de kliniek in Utrecht (2003) ook erg veranderd.
Het lijkt alsof hij me minder vertrouwd dan daarvoor, hij is minder lief en aanhankelijk.
Hij was ook helemaal over zijn toeren toen we daar aankwamen, en ik moest hem op stal achterlaten, omdat hij eerst moest kalmeren.
Het gevolg daarvan was, dat alle onderzoeken zijn gedaan zonder mijn aanwezigheid.
En mijn paard kwam thuis praktisch nooit van het erf af, laat staan dat hij andere paarden zag dan onze eigen twee paarden.
Ik heb er achteraf veel spijt van dat de onderzoeken zonder mijn aanwezigheid gedaan zijn, en in de toekomst laat ik dat ook niet meer gebeuren.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 17:54

Die van mij was na verschillende logeerpartijen bij de DA ook veel aanhankelijker.... Ze was gewoon dolblij weer thuis te zijn!

beautyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 19:46

heb ik ook, onze hengsten(gecastreerde hengsten dus ) hebben een week op de kliniek gestaan en het lijkt alsof ze zo blij zijn om terug op de wei te kunnen staan dat ze constant staan te knufelen

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 09:13

nou inderdaad, zo'n idee had ik ook. Toen hij uit de trailer kwam en zag dat hij thuis was, begon hij direct te hinniken.

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 21:22

Mijn Fries ging als hengst naar de kliniek om gecastreerd te worden. Hij was thuis altijd heel lief. De volgende dag belden ze vanuit de kliniek of ik hem alsjeblieft wilde komen ophalen, want hij trapte naar iedereen die zijn stal inkwam. Thuisgekomen was hij nog liever als voor ik hem had weggebracht. Hij heeft het dus duidelijk niet naar zijn zin gehad daar. Logisch ook, als ze de boel tussen je benen wegsnijden.