Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

quinoa schreef:Ongeveer 2 wk geleden is mijn paardje (jaarling) een weekend opgenomen in een kliniek. De reden was dat hij een infectie aan zijn darmen heeft gekregen, en dat had tot gevolg een ernstige koliek. Ik dacht dat hij zo onder me neus dood ging.
Maar goed, hij is dus een weekend opgenomen geweest in een kliniek, nu gaat alles weer goed met zijn darmen, ontlasting is regelmatig en mooie keutel, drinkt goed, eet goed etc.
Maar toch is hij in zijn karakter ontzettend veranderd, hij is veel rustiger en liever geworden. Natuurlijk vind ik dit helemaal niet erg, maar toch vertrouw ik het nog niet helemaal. Voor die tijd was hij heel vaak vervelend, bijten, steigeren noem maar op.
Grappig, die van mij heeft dat ook. Ze was altijd in haar gedrag een echte merrie. Niet willen knuffelen, net altijd een neuslengte voor je willen lopen, dreigen in de stal van "wat kom jij hier doen". Ze heeft nog nooit iets rottigs tegen mij gedaan maar ze was altijd erg dominant.
Nu is ze geopereerd aan beide knieën ivm OCD en sindsdien is ze een schatje. Kijkt vrolijk als ik eraan kom van "hee dat is het baasje", luistert beter, vindt knuffelen opeens leuk. Ze is compleet omgezwiept. Ze is nu al een maand uit de kliniek maar het gedrag is nog niet veranderd. Het kan komen dat ze nu geen pijn meer heeft maar ja ik heb haar al 4 jaar en sinds 4 maanden heeft ze OCD dus dat lijkt me stug. Ik geniet er maar van zolang het duurt.
Het kan ook komen dat ze nu andere aandacht krijgt want ze mag haar box maar ff uit.
Ik ben er ook niet uit waardoor het komt, maar ik vind het fasinerend.
De DA was toch in de buurt en die heb ik voor de zekerheid nog even laten checken, maar alles was prima met hem.
Hebben jullie dit eerder gezien/meegemaakt?
KiWiKo schreef:hihihi misschien heeft hij een spoedkursus "hoe gedraag ik me" gekregen.
Wat grappig, dat jij dit ook hebt met je paardje, die van mij is ook veel aanhankelijker geworden. Ik geniet er ook maar even van zolang als het duurt hahaCitaat:Grappig, die van mij heeft dat ook. Ze was altijd in haar gedrag een echte merrie. Niet willen knuffelen, net altijd een neuslengte voor je willen lopen, dreigen in de stal van "wat kom jij hier doen". Ze heeft nog nooit iets rottigs tegen mij gedaan maar ze was altijd erg dominant.
Nu is ze geopereerd aan beide knieën ivm OCD en sindsdien is ze een schatje. Kijkt vrolijk als ik eraan kom van "hee dat is het baasje", luistert beter, vindt knuffelen opeens leuk. Ze is compleet omgezwiept. Ze is nu al een maand uit de kliniek maar het gedrag is nog niet veranderd. Het kan komen dat ze nu geen pijn meer heeft maar ja ik heb haar al 4 jaar en sinds 4 maanden heeft ze OCD dus dat lijkt me stug. Ik geniet er maar van zolang het duurt.
Het kan ook komen dat ze nu andere aandacht krijgt want ze mag haar box maar ff uit.
Ik ben er ook niet uit waardoor het komt, maar ik vind het fasinerend.
De DA was toch in de buurt en die heb ik voor de zekerheid nog even laten checken, maar alles was prima met hem.

) hebben een week op de kliniek gestaan en het lijkt alsof ze zo blij zijn om terug op de wei te kunnen staan dat ze constant staan te knufelen