wie kan mij hier iets meer over vertellen?
Vandaag vertelde een van de vrijwilligers van de kinderboerderij dat mijn oude verzorgpony ernstige suikerziekte heeft.
De pony vermagerde al lange tijd, meer voer hielp niet en er werd door de dierenarts gedacht dat het door een afgebroken kies in zijn kaak kwam. De pony staat altijd te eten, en krijgt echt genoeg, maar het komt niet aan.
De dierenarts heeft nu urineonderzoek gedaan en hier kwam uit dat het diabetes is, en in een nogal ernstige vorm. Pillen zouden niet meer genoeg zijn, er zou insuline gespoten moeten worden.
Kan iemand mij hier meer over vertellen. Er gaat waarschijnlijk ivm kostenoverweging en de leeftijd en gezondheid van de pony geen insuline gespoten gaan worden. Wat kost zoiets op maandbasis?
Is er verder nog een kans voor zo'n pony of is dit alleen maar het lijden verlengen?? Hij is 23jr is chronisch hoefbevangen, broodmager en staat vanwege kreupelheden al 10 jr van zijn pensioen te genieten.
Als het haalbaar is wil ik misschien de insuline betalen, maar dan moet ik wel weten wat zoiets ongeveer kost, ik wil het de kinderboerderij niet vragen, want ik wil ze geen hoop geven en dan later zeggen dat het voor mij ook te duur is. Moet er een cursus gevolgd worden voor het injecteren?