Pony bijt naar eigen voorbenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jomaro

Pony bijt naar eigen voorbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 15:40

De pony die ik nu verzorg wil geen voetjes meer geven, voorheen was dat geen probleem. Als ik dan toch met heel veel moeite het voorbeen vast heb dan bijt hij in zijn bovenbeen, net onder zijn schouder. De pony loopt verder niet kreupel. Doet dit aan beide voorbenen. Moet daar een dierenarts naar kijken? Het is mijn pony niet en de eigenaar is pas over 3 weken weer terug.

horse_girl

Re: Pony bijt naar eigen voorbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:46

Zit daar op zijn bovenbeen misschien een insectenbeet of iets anders? Ik zou het verder ook niet echt weten... Je kan altijd voor de zekerheid iemand anders of de dierenarts erbij halen. Grtz.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 15:49

Nee er is verder niets te zien niet dik of warm. Pony doet het ook alleen maar als je een voetje vraagt. Normaal als je bij zijn voorbeen staat geeft hij zo een voetje. Nu moet je echt je best doen om het been omhoog te krijgen zodat je de hoeven kan uitkrabben. Dan staat hij dus de hele tijd in zijn been te bijten.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 18:06

Dat is vreemd! Is het achter voeten optillen geen probleem? Ik zou even een ervaren medestaller mee laten kijken hoe/wat. Als zijn benen niet warm of verdikt zijn en hij verder niet kreupel loopt (op het harde rechtuit/op de volte) zou ik het even aankijken..

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 06:35

Achter is geen probleem. Die geeft hij gewoon. Nee hij loopt niet kreupel. Het nadeel is dat die pony alleen staat dus mede stalgenoten heb ik niet in de buurt. Het is nu al een paar dagen hetzelfde denk dat het dus niet erger wordt, was bang dat het misschien een begin was van iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 07:26

Ik zou het niet weten..
Als het verder niet dik of warm is, zou ik ook eerder aan een insectenbeet of gewoon irritante insecten denken ..

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 07:35

Kan het geen vorm van stress of verveling zijn? Mijn paard (3) deed het wel eens als ze op de poetsplaats peesbeschermers omhad en ik verder ging met opzadelen. Ik bleef maar checken of ze wel goed zaten, wat telkens wel het geval was. Waarschijnlijk vond ze wat komen ging spannend of vond ze het een goede vorm om aandacht te trekken. Inmiddels doet ze het niet meer.

Het lijkt me geen kwaad kunnen, hoor. Natuurlijk wel goed in de gaten houden dat-ie zijn benen niet kapotbijt.