wat te doen tegen muggenbeten bij paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hope2012

wat te doen tegen muggenbeten bij paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 10:26

afgelopen zondag zijn wij naar de duinen geweest en hebben daar heerlijk gereden .
En totaal geen last gehad van dazen en of vliegen .

Tenminste dit dachten wij maandag toen ik op stal kwam bij mijn paardje had ze onder haar buik echt heel veel muggebulten .
ze heeft er tijdens de rit schijnbaar geen last van gehad want heb niks gemerkt .

maar als ik zelf een muggebult heb loop ik continu te krabben .
nou zo op het eerste gezicht lijkt het niet of ze er last van heeft maar de bulten zitten er nu nog en vind het dus best zielig .
wie weet er een middeltje om de bulten weg te laten trekken of jeuk tegen te gaan.

bedankt alvast

Kyona

Re: wat te doen tegen muggenbeten bij paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 11:01

Weet je zeker dat het muggenbulten zijn? Vreemd dat ze alleen onder haar buik bulten heeft. Misschien is het een reactie ergens op? Als ze er niet op reageert heeft ze er geen last van en zou ik er niets aan doen. Je kan evt. appelazijn geven om de afvalstoffen te helpen afvoeren (als de bulten bijv. toch ergens anders door komen).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 11:25

heb je daar ook door hoog gras gereden? dan is het waarschijnlijk een reactie daarop..

kan ook zijn van het zand wat er ligt.
houd het gewoon even in de gaten,trekt vanzelf wel weer weg.
duurt meestal een weekje..

en mocht het echt jeuken bij je paard dan zie je dit wel want dan gaan ze wel schuren....

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:15

als het al muggebulten zijn kun je er toch niets tegen doen, maar ik zou het even aankijken

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:16

Je kunt ze deppen met (verdunde) azijn tegen de jeuk, net als wanneer je zelf door een insect bent gestoken. Maar echt snel wegkrijgen lukt net, net als bij jezelf.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 16:45

bedankt voor de reacties allemaal .

ik denk dat het muggenzijn omdat er wel een op dr hoofd zat toen we terrug kwamen bij de trailer .

verder ga ik de tips die jullie geven opvolgen .

ben niet echt door hoog gras gereden maar wel veel over het witte zand . wist niet dat paarden daar ook op konden reageren.
maar iig houd ik het in de gaten want vind de bulten ook wel erg groot .

groetjes