Vastzitten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

supertygetje

Vastzitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 22:43

Hoihoi,

Ik rijd nu een paardje voor iemand bij mij op stal. Hij heeft al een hele tijd niks of niet veel gedaan. Hij is geloof ik 16 jaar oud, en wordt normaal gesproken Western gereden.
Op de ene hand is hij gewoon goed, maar op de andere hand zit hij heel erg vast. Wat is een goede manier om hem los te rijden?
Er mogen trouwens ook wel (flink) wat kilootjes af. Is het verkeerd om hem niet meer voer te geven, terwijl ik wel meer ga rijden?

Liefs,
Supertygetje.

Paintlinger

Re: Vastzitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:48

Mij is ooit geleerd hem dan op de moeilijke kant om de voorhand te laten draaien.
Door dus stelling te vragen naar binnen en hem dan met je binnenbeen om de voorhand te drukken.
(dit natuurlijk niet constand achter elkaar doen en nooit verder dan een halve draai)

Heb zelf mijn twijfels hierbij dus ik ook graag de meningen van de anderen.

En wat het voer betreft...lekker zo laten.
Je moet een paard voeren door hem in de gaten te houden. Wordt hij erg snel dunner dan moet je hem wat meer voeren.

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 03:44

Oke, bedankt voor je reactie. Ik hoor graag nog meer.
Ik was ook niet van plan iets aan het voer te veranderen (er mogen ook echt wel wat kiloos af), maar ik wilde even zeker weten dat dit niet heel dom/fout is.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 06:21

Denk dat je topic beter thuishoort bij rijtechnische problemen. Dan krijg je vast veel meer tips! Vraag een modi even om het te verplaatsen....
Succes!