Breitling schreef:Mijn vorge pony had bijna zijn pees doormidde getrapt (achter ) been was helemaal dik, pony heeft een half jaar op rust gestaan in de weide en daarna was ze weer gezond, ze is nu gewoon weer een sportpony (m springen) en heeft er dus niks aan over gehouden
Dat is ook de beste behandeling die je kan geven.
Ik ken verschillende paarden die een pees blesure hadden, veel vochtophoping, opgezette pezen, te warme benen, ook mijn hond heeft er helaas een ( in een gat getrapt onder het rennen), pees naar zijn hak zwaar beschadigt, 2 maanden later was het nog altijd iets dikker, maar niet meer kreupel en ik zelf heb er ook een gehad (vergelijkbaar dan) enkelbanden door gescheurt, dik warm en blauw.
De meeste zijn genezen door gedoseerde beweging, maar wel zo veel mogelijk, liefst op harde ondergrond (veel doorbloeding) Paarden gingen de wei in (zonder ijzers natuurlijk, anders heb je nogsteegs geen doorbloeding, en belast je die pees alleen maar), met afentoe rustig stappen op verhard, hond vaker en korter uit, niet meer ballen o.i.d. natuurlijk, later aan de fiets (rechtlijnig), ikzelf werden mn krukken afgepakt en ik moest lopen