onregelmatig in zware bodem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

onregelmatig in zware bodem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 09:00

Mijn paard loopt (vooral linksom) niet helemaal zuiver als ik op/in een zware bodem rij. Steffi vd Laarse zei dat t uit z'n knie komt, maar kan zelf nix vinden. Heeft iemand een idee waarom mijn paard t niet kan, lopen in een zware bak?? Duidt dat op spat/OCD of andere enge dingen? Of kan t zijn dat ie t gewoon moeilijk vind? Help!

Xox

Re: onregelmatig in zware bodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 09:43

Ik denk dat het vesratndig is je paard te laten röntgen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 09:45

toen mijn pony kreupel werd op zware bodem was het hoefkatrol!
Ik wil je geen angst aanjagen!
Het kan ook iets zijn wat veel minder erg is natuurlijk.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 10:07

Mijn paard heeft last van een losse knie rechtsachter. Dit veroorzaakt ook onregelmatigheid op een zware bodem (bij mijn paard dan met name rechtsom). Op advies van de fysio ben ik veel aandacht gaan besteden aan het trainen van de achterhand. Veel stap en galop aan de longe. Dit heeft geleid tot een enorme verbetering.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 10:15

Het zit linksachter. Kan ie daar ook HKO krijgen? Op het gras enzo loopt ie wel goed.

Knie heeft ze nagekeken, daar is op zich nix mis mee. Maar er kan natuurlijk wel artrose of OCD in zitten.... bah!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:18

Mijn fries had dit ook nadat ze ziek geweest was. We hebben haar been in een kliniek laten onderzoeken en foto's laten maken maar daar kwam niks uit. Ik heb haar de laatste tijd veel gelongeerd met touwtjes en nu ze sterker is en meer spieren heeft zie je er niks meer van. Dus wie weet valt het met jou paardje ook wel wat mee. Hoe oud is ie en wat doe je er verder allemaal mee?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 14:19

Hij is nu 6, en ik rij L1 met m. Maar een paar wedstrijden per jaar. En ik les 1x in de week. (ene week club, andere week prive) Voor de rest rij ik buiten en in de bak en af en toe een dag vrij (minimaal 1 a 2 x inde week) Al rij ik nu dus niet meer in de bak. Alleen op het grasveldje bij de club en buiten. Gister had ik les op de club, en ik vond m niet heel lekker lopen in de bak, dus ik ben er uit gegaan. Hij liep niet constant slecht. Af en toe een pas. Maar das voor mij genoeg om te stoppen.
Steffi vd Laarse heeft m onderzocht. Buigproef ook nog gedaan. En met de lecherantenne er langs, en gevoeld. Zij kan gewoon nix vinden! Zij zegt dat t puur door de bak komt. Hij loopt enrom ruim van achter, en als de bak zwaar is, komt ie van voren niet goed (of op tijd) weg, en daardoor gaat ie onregelmatig lopen. (zijn haar woorden)
Maar ik ben een bange poepert. Ik ben gewoon bang dat er wat anders aan de hand is. Dus misschien laat ik z'n knie toch nog maar op de foto zetten een keer. (z'n sprong is al 2x gerontgend, die is helemaal OK)