Medicijn uitgespuugd.. en overgeslagen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Reem

Medicijn uitgespuugd.. en overgeslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 19:51

Sinds Victoria hoefbevangen is geraakt, nu een week geleden, heb ik medicijnen gekregen. Toen die op waren is de huismeester nieuwe gaan halen en hebben we 2 spuiten quadrisol gekregen. Echter loopt Vic sinds gister weer best goed en heeft de huismeester (die voert en medicijnen geeft) gestopt het te geven. Ze heeft dus 2 keer niet gehad (zondag avond en maandag ochtend). Ik denk niet dat de DA voor niks 2 spuiten mee geeft en ik heb dus gezegd dat ie de kuur af moet maken.
Dat is mijn eerste vraag.. Moet ik de kuur afmaken, ookal loopt ze weer beter?

En mijn 2e vraag is, ik ging het dus vanavond geven, alleen spuugde ze het meerendeel uit. In het zand. Ik heb het dus maar gelaten, alleen vraag ik me af of het heel erg is dat ze nu maar een beetje (of niks?) heeft gekregen.

Alvast bedankt

Xox

Re: Medicijn uitgespuugd.. en overgeslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 09:47

Als je een kuur krijgt moet je deze altijd afmaken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 11:02

yep, een kuur altijd afmaken.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:13

Een kuur moet je inderdaad altijd afmaken. Dat uitspugen doet mijn paard ook, we doen het nu dan ook met z'n tweetjes, eentje doet de spuit in haar mond en de ander geeft, zodra de spuit in de mond zit, een tik op haar kont zodat ze schrikt en en wel door moet slikken.. (tis misschien niet even vriendelijk maar wel een werkende oplossing..)

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 16:29

Ja ik dacht al dat ik de kuur moest afmaken, daarom heb ik dat ook maar meteen gezegd.
Alleen is het ook erg dat ze 2 kee rniet heeft gehad en dus 1 keer heeft uitgespuugd (niet dat er iets aan te veranderen valt, maar ok).

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:15

Geeft niets hoor. Dit is geen antibiotica kuur, die je ALTIJD af moet maken. Dit zijn pijnstillers. Als ze zonder pijnstillers goed loopt, is kun je stoppen. Ze kunnen namelijk bijwerkingen hebben. Vaak duurt het wel 1-2 dagen voor de pijnstiller echt weg is, en komen dan de klachten terug. Maar dit is dus echt niet erg! (overigens is het wel jammer van de portemonnaie als het paard ze uitspuugt... Maar kwaad voor het paard kan het niet.)
Succes!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:52

Met quadrisol moet je dan weer net als in het begin weer met een dubbele dosis beginnen....heel belangrijk!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 11:03

Zou het even met de dierenarts bespreken. Quarisol is een pijnstiller en als ze het alleen tegen de pijn kreeg en nu zonder het best aardig doet, heb je ook kans dat hij zegt dat je ermee mag stoppen. Die dubbele dosering in het begin kan je als je door moet gaan even vragen: dit is vaak bij ernstige pijn en lang niet altijd nodig nl.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 11:08

bij quadrisol moet je altijd met een dubbele dosis beginnen....

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 11:32

?
Daar heb ik niks over gehoord..

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 18:08

Blazingboots: ben ik het niet mee eens. Dit hoeft lang niet in alle gevallen. Mijn paard heeft het nl. 6 weken geleden nog voorgeschreven gekregen door Bodegraven en hij zij uitdrukkelijk dat dit in mijn geval niet nodig was (in tegenstelling tot wat erop stond), dus zou het even met de dierenarts overleggen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 21:55

Oh das nieuw voor mij, maar als jij het zegt zal het inderdaad wel zo zijn