welk vitamine poeder??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manonutjuh

welk vitamine poeder??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 17:17

na een koliek aanval 2 weken op beton te hebben gestaan, staat ze nu al 2 weken met een snotneus.
Ik heb een vitamine spuit gegeven, en verder heb ik nu zakjes voor over het voer, voor 1x in de week.
Eigenlijk zou ik liever een poeder hebben wat ik elke dag over het voor te geven, iig tot de snotneus weg is.
Iemand een iedee wat het beste is te geven??

ellepel

Re: welk vitamine poeder??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:38

foenegriek?

dat is toch speciaal voor paarden met luchtweg aandoeningen..
en je zou kunnen kiezen voor zeewier, ook heel goed en er zitten veel mineralen in..

je kunt tegen de snotneus ook echinaforce druppels halen, gewoon die voor mensen bij de drogist, kost 4 euro, 2x per dag een 20 druppels op een stukje brood gedurende een week tot 10 dagen, dan ermee stoppen...

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 22:07

Tja wat is het beste...
Je zou moeten kijken waar je paard het het beste op doet, ik ben erg tevreden over de multivitaminen van "de groene os". Niet goedkoop maar wel "goed"

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 09:46

Als je paard verkouden is moet je iets geven wat slijm oplost. Ik zou dan Bisolvon geven. Heet nu trouwens broxolvon. Daarbij zou ik een mengsel van Foenegriek en knoflook en zeeweir gevn om de werstand te verhogen en luchtwegproblemen tegen te gaan (het voorkomt het maar geneest niet). Een algemeen vitaminensupplement is ook niet verkeerd te geven, Het is beter ddan de vitaminenstoot die even heel veel vitamines geeft en het paard even helpt en na 2 weken heeft het er niks meer aan.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:55

en ter versterking daarvan kan je hem aanvullend zo'n bruine likemmer geven..mijn jaarling heeft er heel veel aan.

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 08:57

multivitamamine van pavo echt superspul

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 09:05

oke, ik heb nu fenegriek gekocht en zeewier, maar allemaal bedankt