Ervaring met bloedzuigers??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horseNL00

Ervaring met bloedzuigers??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 21:54

Heeft er iemand ervaring met bloedzuigers bij paarden? Heb laatst in een Duits paardenblad gelezen dat bloedzuigers bij paarden enorm goed helpen bij o.a. peesblessures, arthrose, spat, ontstekingen e.d.
Ik wil hier graag meer over te weten komen omdat ik er wellicht gebruik van wil maken! Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt

horseNL00

Re: Ervaring met bloedzuigers??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 14:49

niemand? :'(

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 19:34

Als je terug wilt naar de Middeleeuwen, tuurlijk, ga je gang.

Het enige waar het bloedvolume verminderen goed voor is (en dan liever dmw van aderlaten, dan gaat het tenminste in een beetje volume) is hoefbevangenheid.

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 09:48

Toch wordt het met succes toegepast in Duitsland en geeft het soms een beter resultaat dan de aderlating

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 11:27

ja idd, Xox, daarom wil ik er ook meer over weten. En ik kan op zoekmachines niks vinden. Hoop echt dat iemand me kan helpen.

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 14:28

Zoek eens bij de Duitse Google onder Blutegel, zo heten deze dingen namelijkin Duitsland

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 07:11

Het werken met bloedzuigers is niet vergelijkbaar met aderlaten. Bij die zogenaamde 'hirudotherapie' wordt gebruik gemaakt van medische bloedzuigers. Er zijn namelijk ongeveer 400 soorten van deze beestjes, waarvan maar drie als medisch bruikbaar bekend staan. Als de bloedzuiger zijn werk doet, komt er vanuit zijn speeksel onder andere hirudine, chemotripsine en destabilase in het bloed. Deze stoffen herstellen storingen in de bloedcirculatie en hebben een pijnstillende werking. Bloedzuigers schijnen ook te werken bij o.a. rugproblemen, infarcten en bepaalde vruchtbaarheidsproblemen.