tijd tussen indalen eerste en tweede bal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

viola

tijd tussen indalen eerste en tweede bal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 10:45

Ik vroeg me af wat ongeveer de tijd kan zijn die tussen het indalen van de eerste en de tweede bal kan zitten. Ik weet wel dat er hengsten zijn die pas op 3 of zelfs 4 jarige leeftijd hun ballen krijgen.
Roger is inmiddels 3 en heeft zijn eerste bal al een jaar hangen, maar de twee komt nog steeds niet. Zou er nog hoop zijn dat die nog komt of moet ik me er maar bij neerleggen dat hij met één bal door het leven gaat.

paars

Re: tijd tussen indalen eerste en tweede bal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:36

Ze zijn er bij mensen nu achter dat de bal(len) die niet ingedaald is (zijn) in de puberteit alsnog gaan indalen, maar hoe het bij paarden zit......sorry, geen idee!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:44

mijn hengst toen ik hem kocht was iets ouder als 2 jaar en bij hem was 1 bal niet ingedaald deze blijft in de buik en heeft geen nadelen hij kan gewoon dekken deze worden klophengst genoemd is wel vervelend als je hem wil laten castareren want hier moet hij voor naar de kliniek! en dat is best een duur grapje maar of dat nog inzakt ik weet het niet maar ik betwijfel het kun je het beste aan je DA vragen

viola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 16:49

Nou ik hoop niet dat jij met een klophengst dekt dan want het is namelijk erfelijk, niet echt goed om daar mee te fokken dus.

Als de DA weer komt om te enten vraag ik het eens idd, maar echt spoedeisend is het niet dus vandaar dat ik het hier vraag.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:05

tja, mijn hengstje is tot 2.5 klophengst geweest, nu is de bal wel ingedaald.
Hij zou nog kunnen indalen maar naarmate de tijd verstrijks wordt die kans wel steeds kleiner.

Ik hoop voor je dat het nog goedkomt!

Gr. Angela

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 18:10

Zou het idd even aan de dierenarts vragen als hij langs komt. Het verschilt ook per paard/geval. Soms blijkt nl dmv voelen dat de bal al redelijk in de buurt zit en is het niet zo'n probleem.