wel of geen mok??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

santos

wel of geen mok??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 00:28

Na een maand weidegang, heeft mijn paard mok aan een achterbeen. Althans dat denk ik. Er zitten korsten in de kootholte en opzij ervan. De hoefsmid kwam meteen de dag dat ie thuiskwam en die adviseerde insmeren met slaolie, dan vallen de korsten ervan zelf af. Dat heb ik dus een week gedaan, maar nu is heel de pijp van het been dik geworden en hij loopt wat stijf. Ik heb er gisteren en vandaag mokzalf opgesmeert. Na het lezen van de topics over mok, ben ik wat onzeker geworden. Is Ik weet vrijwel zeker dat het mok is, maar is het dikke been nu verontrustend of valt dat mee???(ps mijn paard heeft geen sokken, is net lambick er zitten maar 2 a 3 haartjes )

ellepel

Re: wel of geen mok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 01:02

haal een klein flesje hydrocortiderm bij de de dierenarts en behandel het daarme, denk namelijk wel dat het mok is......

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 01:05

Ooh zo hadden ze op stal een tinker en die zou ook mok hebebn volgens DA..
Maar wij maar smeren (op een gegeven moment zelfs z'n sokken er af gehaald)

Het hielp allemaal niks de mok kwam steeds hoger.. dik gelopen benen en de wondjes en nare plekken kwamen tot aan de billen..
Nou toen maar ergens anders heen gegaan (markenstein)
die gaf een middeltje mee, 2 x opsmeren en het was weg!

Wat het nu was weet ik niet, maar ik denk dat ik ze morgen wel spreek, zal het wel ff vragen.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 10:29

Het is mok. Een dik been is niet goed en wanneer dit niet gauw weg gaat, dan zou ik toch maar de DA erbij halen.

Mijn paard heeft het nu ook in de kootholte van haar linkerachterbeen. Wat goed lijkt te werken, het is nog niet weg, maar de roodheid en gevoeligheid zijn verdwenen en de plek wordt al kleiner binnen een paar dagen, is Betadine shampoo op je hand gieten, hierop wat water en laten schuimen en dit met je handen inmasseren op de plek. Niet naspoelen.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 13:22

Van mok kan het been inderdaad dik worden en de mok loopt ook vaak op. Droog en schoonhouden is vaak het beste. Mok is eigenlijk een verzamelnaam voor vaak exceem achtige aandoeningen in de kootholte. Soms werkt mokzalf heel goed maar soms ook helemaal niet, zwavelpoeder met olie wil nog wel eens werken en tal van andere middeltjes, Je hebt ook natte en droge mok met soms alleen korstjes en soms ook wat zwellinegn en wondjes die een beetje pruttelen.

Het kan ook wel een aanrader zijn bij hevige mok om er toch even een DA naar te laten kijken. Het is een lastig probleem succes ermee!

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 13:27

probeer eens sudocreme. dat kun je kopen bij het kruidvat.
het is eigenlijk voor babybilletjes maar t werkt supergoed.
hydrocortiderm werkt ook goed maar ik zou eerst proberen met sudocreme.
dat is niet schadelijk.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:31