anti-klit helpt? (schuren)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mariz

anti-klit helpt? (schuren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 22:41

hey bokkers,
heb toch zoiets raars met een verzorg paard van me.
elk jaar heeft hij weer last van een soort eczeem bij zijn staart wortel, hij word elke keer netjes ontwormd, dus dat is het niet. dus had ik verleden jaar een speciale shampoo gehaald tegen de jeuk, teer shampoo, maar het hielp voor geen fluit.
nou had ik anti-klit spray gehaald gewoon voor het mooie, en had de hele staart in gesprayd en heb dat eigenlijk al nou 2 keer in de maand gedaan, en hij heeft nergens last meer van.
hij scheurd gewoon helemaal niet meer, ze haren beginnen gewoon weer te groeien.
ik vind het echt vreemd, zou het kunnen denken jullie? het lijkt wel of de huid onder de haren zacht en soepel is door de spray?

ellepel

Re: anti-klit helpt? (schuren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:37

denk ik wel hoor.

zal vast wel helpen, mooi dat t bij jouw paard wil!

Hv_Ramon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:42

vet!! het zal dan wel hé als hij niet meer schuurt, dan zal het wel helpen haha Nou beters togh!!?

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 07:20

Mijn paardje schuurde ook zijn mooie dikke staart werd al zichtbaar dunnen. Ben ook met anti klit aan de gang en hij schuurt nu al weken niet meer, de haren beginnen weer te groeien. Denk omdat de anti klit ook het vuil eruit haalt. En ja als het niet vies is jeukt het misschien minder.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 09:59

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem. Als ze geschuurd heeft, was ik altijd direct haar staart met een gewone shampoo. Dat helpt maar even.Ik zal het anti klit spul eens gaan proberen.
Op stal is ook iemand die slaolie op de staartwortel smeert. Ik vind het zo kleverig, ik heb het nog nooit geprobeerd.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 11:49

Mijn paard schuurt ook altijd aan haar staart in de zomer. Zodra
ze op stal staat hup even schuren. Als ik haar staart heb gewassen met shampo en daarna met anti-klit schuurt ze ook niet.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:31