Ervaringen met Tildren en artrose?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mooneye

Ervaringen met Tildren en artrose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 16:01

Mijn merrie is in april van dit jaar geopereerd aan haar linkervoorknie i.v.m. artrose. Na de opeatie was ze meteen weer rad zonder enige pijnstilling. Bijna 6 weken liep ze de sterren van de hemel tijdens het stappen aan de hand, maar twee dagen voordat de da zou komen kijken hoe ze nu liep (moest 6 weken na de operatie) schrok ze ergens van, wilde wegschieten maar verloor grip op het asfalt en klapte op de grond...Om een lang verhaal kort te maken: we waren weer terug bij af. Omdat het zou kunnen dat ze simpel iets verdraaid had heb ik het in overleg met de da een paar weken aangekeken, maar geen verbetering, ze was nog steeds als vanouds al "goed" kreupel in stap (ze liep ondertussen weer 24/7 buiten). Terug naar de kliniek en het gewricht in laten spuiten met Hyaluronzuur en Adequan. Van de Adequan IM heeft ze een kuur gehad van 7x inspuiten elke vierde dag. Dit gaf wel iets verbetering in de stap, deze was nu wisselend voor een leek goed en iets minder goed, maar de draf was nog dramatisch. Nog een paar weken aangekeken, maar het bleef zo. Gister weer naar de kliniek geweest en foto's laten maken. Het gebied van de scharnierende botjes was nu stabiel (dankzij de Adequan), alleen het botje daaronder (sorry geen idee hoe ze allemaal heten) wat niet scharniert maar wel een gewrichtsspleetje heeft, daar komt nu de pijn vandaan. De optie die nu het meest voor de hand ligt is een infuus met Tildren, dus ben ik heel benieuwd naar ervaringen van artrose i.c.m. Tildren.

Alani

Re: Ervaringen met Tildren en artrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 09:31

zie mijn topic 'wat te doen bij spat'. mocht je nog vragen hebben, stuur me dat ff een pbtje
groetjes,
alani

AandC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:26

Mijn paard heeft op drie plaatsen in zijn voorbenen atrose. Vanaf het moment dat het geconstateerd is geef ik hem op aanraden van de kliniek Gelatine Hydrolisaat dit is een poeder die je elke dag door zijn voer moet mengen. Al binnen een week ging ik duidelijke veranderingen zien en nu loopt hij weer beter dan ooit tevoren en heb ik hem weer op wedstrijd uitgebracht.

Groetjes
Laatst bijgewerkt door Jantien op 05-09-05 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spam uit tekst verwijderd

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:10

Gelatine Hydrolisaat = gelatinepoeder. Zoek een goede bakker/banketbakker en vraag of ie een groot pak gelatinepoeder kan leveren. Dat kost je ongeveer 7 euro per kilo en dat is dus een stuk goedkoper dan dat je het bij een paardenapotheek oid koopt. Ik voer nu glucosamine en gelatinepoeder (nog maar twee weken weet ik dat mijn merrie van 11 artrose heeft in de kogel). Ik heb al heel veel goede ervaringen gehoord over de glucosamine. (ff googleen en je weer er alles van).
Heel veel succes. artrose blijft kl*te

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:16

mijn paard met arthrose krijgt elk jaar (preventief) een Tildren kuur. Hoewel ze rad loopt (was al zo- maar ik geef het alleen om er ALLES aan te doen om haar zo lang mogelijk bij me te houden)

Toch merk ik duidelijk verschil als ze zo'n kuur heeft gehad (na ongeveer 1 mnd) ze gaat dan gewoon ruimer lopen. De artrhose is stabiel sinds 4 jaar (na break-over beslag) sinds 2 jaar krijgt ze ook Tildren en dagelijkse portie glucosamine/chondrointine/hyaluronzuur.