paard met spierverrekking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

siskatje

paard met spierverrekking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 12:23

Hallo iedereen,

Mijn paardje van 14 staat sinds 2 weken stil. Hij heeft een spierverrekking. De veearts gaf me de raad om hem op stal te houden. Dit lukt echter niet. Aangezien zijn drie vriendjes wel elke dag op de wei gaan, staat hij onafgebroken met zijn goede been tegen de deur te stampen. Ik vrees als ik hem op stal houdt, dat hij iets oploopt aan zijn ander been. Maar op de wei is het ook al niet te doen. Zolang hij pijn heeft, is hij heel rustig maar enkele dagen terug voelde hij zich blijkbaar beter en scheurde over de wei al bokkend en springend. Nu is het nog veel slechter dan in het begin. De veearts had mij ook poedertjes gegeven om de zwelling weg te nemen, maar dit is dus niet gebeurd. Hij had mij toen gezegd dat we na een maand zouden evalueren maar ik maak me toch zorgen. Ik weet ook niet wat ik moet doen om hem rustig te krijgen op stal. Hij staat ook op houtschilfers en legt zich dus niet zo gauw neer. Nu vroeg ik me af of hij misschien rustiger zou zijn moest ik hem op stro zetten? Kan iemand me raad geven???

Groetjes van Siska en Nero

Dewi

Re: paard met spierverrekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 17:44

soms kan het een idee zijn om een klein stukje weiland (zo groot als 2 paardenboxen) af te zetten en daar met een rustig ander paard in te zetten. Toch buiten en met andere paarden, maar kan niet gaan rennen enzo. Suc 6!

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:30

Dewi schreef:
soms kan het een idee zijn om een klein stukje weiland (zo groot als 2 paardenboxen) af te zetten en daar met een rustig ander paard in te zetten. Toch buiten en met andere paarden, maar kan niet gaan rennen enzo. Suc 6!

dat is een goed idee !
stro is idd ook een goed idee, dan heeft hij wat te doen.
heb je hem al van het krachtvoer afgehaald ?

siskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 10:38

Nee, want hij moet ook Biotine krijgen tegen z'n brokkelhoeven en dat moet ik mengen in zijn eten... Hij krijgt wel maar een half lepeltje eten per dag.
Alvast al bedankt, ik probeer de tips zeker en vast uit!