kreupel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ijsje

kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 09:02

mijn ijslander is sinds twee dagen kreupel,hij kan er wel gewoon op lopen ,(iswel gevoelig) maar als hij stilstaat houd hij zijn been op rust.
gister een heel eind met hem gewandeld eerste stuk had hij er last van en daarna ging het goed ,maar toen hij in de wei stond hield hij zijn achterbeen weer op rust,ik kan zelf geen warme plekken ontdekken wel heb ik het idee dat hij iets verdraaid heeft.
wat denken jullie en hoe lang moet ik wachten voordat ik er iemand bij moet halen?

Tal

Re: kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 09:05

Paar dagen aankijken en dan dierenarts bellen voor advies..
Ik zou zelf niet een heel eind gaan lopen met een paard dat niet goed is.

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 09:14

Ik zou als ik jou was je ijslander wat dagen rustgeven, 2 ofzo. En misschien kun je het pijnlijke been afspoelen, maar als je niets warms voelt weet ik niet cker of dat wel helpt. Als het naar zo'n 2 a 3 dagen niet minder is geworden zou ik de dierenarts erbij halen!

ijsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 09:21

ja ik geef hem nu ook rust hij staat nu lekker in de wei,ik heb ook wel eens gehoord dat ze kruepel kunnen worden door het wisselen van de tanden.

mijn_sgattuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 16:51

het beste is denk ik om r 2 keer per dag af te spuiten en een stukje wandelen op het harde en andrs da bellen

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:00

Heeft mijn paard ook gehad, je zag en voelde niks, maar stond er ook steeds mee op rust. Kogel was dus verdraaid, een band die langs de kogel liep was waarschijnlijk beschadigd. Ik moest 3 weken stappen en dan weer langzaam opbouwen.

De eerste week 2 keer 10 min. stappen , daarna opbouwen naar 2 keer een half uur.

Laat maar voor de zekerheid een DA kijken.