Wie heeft er ervaring met APS Therapy .......????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ulissa

Wie heeft er ervaring met APS Therapy .......????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 19:56

De vraag staat er al. Maar wie heeft ooit zijn paard laten behandelen met APS Actie Potentiaal Simulatie??

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Paradiso

Re: Wie heeft er ervaring met APS Therapy .......????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 16:20

Interessant onderwerp, weet er zelf erg weinig van, ook geen ervaring mee. Kun je wat meer info over de behandeling neerzetten? En waarom denk jij aan deze behandeling - klachten van je paard?

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 17:46

Mijn paard is 4 jaar en kreeg gallen. Dit is op deze leeftijd niet normaal.

Ben hier over na gaan denken en wilde weten wat de oorsprong hiervan was.

Paard is vorig jaar klinisch en rontgen gekeurd. Nu zeggen keuringen niet alles maar ik was er in elk geval zeker van dat haar start goed was.

Ben dus op zoek gegaan naar een behandeling en ik kende dus iemand die dit professioneel doet.

Ze heeft eerst het paard beoordeeld.

* Paard stond achter op de stralen
* Hoeven sleten aan de verkeerde kanten af. (hebben best veel buiten
op straat gereden)
* Linkervoorhoef werd iets steiler
* Rug achter het zadel zitten een paar wervels die ongeveer 2 mm
moeten kunnen bewegen. Deze zaten vast.

Doordat deze wervels vastzaten ging ze haar achterhand anders belasten, hierdoor kreeg je weer het verkeerd afslijten van de hoeven. Om haar linkervoorhoef te ontzien belaste ze haar rechtervoorhoef meer.

Volgens degene die haar behandelde moest ze moeilijker nageven op links. Dit klopt.

Haar rechterachterbeen zou ook wat trager zijn. Ook dit klopt (ik noemde het altijd een lui achterbeen)

Ze zou 3 APS behandelingen krijgen en op ijzers gezet worden om haar hele stand weer te corrigeren.

Onderstaand enkele foto's

Afbeelding
Voor de behandeling

Afbeelding
Nog 1 van voor de behandeling

Afbeelding
Dit is dus de behandeling. Dit zijn stroomstootjes om alle afvalstoffen uit het lichaam te laten verdwijnen

Afbeelding

Het losmaken van de rug.

Afbeelding
Na de behandeling

Afbeelding

Na de behandeling was het paard ontzettend moe. We moesten binnen 1,5 uur met haar 10 minuten gaan lopen. Wat wel direkt opviel was dat ze niet meer slofte, ze tilde nu haar benen op.

Aanstaande maandag volgt de 2e behandeling en woensdag gaat ze op ijzers. Zal dan weer nieuwe foto's plaatsen.

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 18:14

Wat een verhaal zeg! Maar je ziet duidelijk verbetering dus? Wow! Mijn paard heeft ook gallen, maar geen last of wat dan ook. Die van jou dus wel? Wie heeft haar behandeld?

(ps. hoe moet dat paard liggen met die dingen op zijn rug?)

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 18:35

Mijn paard liep ook niet kreupel of iets hoor. Is zelfs heel ruim in haar gangen. Ik vond het alleen niet normaal dat ze gallen had op deze leeftijd. Als het om een 12-jarige ging dan zeg ik okay.

Ze heeft ook de bakbodem bij ons geinspecteerd. Het zadel is nagelopen. Dit kon het allemaal niet zijn. Moet wel zeggen dat ik sinds een week of 3 een ander zadel heb. Bij het opzadelen met mijn vorige zadel werd ze sikkeneurig. Ook al een teken dat het niet lekker ligt.

Het toeval wil dat ik op FA - Zeoliet - las dat Zeoliet zo'n voorhoef vererfd. Hierdoor valt dus de puzzel al aardig in elkaar.

Na de behandeling was een duidelijk verschil te zien. De gal moest nu van vorm gaan veranderen en langwerpig gaan worden. Hierna moeten dus de afvalstoffen uit haar lichaam gaan verdwijnen.

Deze behandeling zorgt ervoor dat er 800% meer aan afvalstoffen uit het lichaam verdwijnen. (hang me er niet aan op hoor) De behandeling werkt ook 3 dagen door. Dag 2 was mijn paard nog steeds erg moe en mocht alleen maar een beetje ontspannen gereden worden.

Het paard hoeft niet te gaan liggen tijdens deze behandeling. De behandeling duurt 30 minuten. Dit keer is ze 15 minuten voor haar gallen en 15 minuten voor haar rug behandeld. Normaal is dit dus 30 minuten voor haar gallen.

Ik stuur je wel een PB wie haar heeft behandeld.

KimThirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 07:43

Hallo,

Mijn vader is APS Therapeut voor mensen..het schijnt heel goed te helpen.
Hij gaat het mischien ook een keer bij mijn paard doen maar daar moet je weer een groter APS apparaat voor hebben..
Maar ik hoop dat hij dat gaat aanschaffen!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 08:56

meisylover schreef:
Hallo,

Mijn vader is APS Therapeut voor mensen..het schijnt heel goed te helpen.
Hij gaat het mischien ook een keer bij mijn paard doen maar daar moet je weer een groter APS apparaat voor hebben..
Maar ik hoop dat hij dat gaat aanschaffen!

Waarom wil je je paard dan laten behandelen???

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 21:36

Vandaag weer APS gehad. Gallen zijn inmiddes heel zacht geworden en geconcentreerd naar een veel kleiner gedeelte.

Gisteren met rijden zat ze nog vast op links. Dit komt doordat ze haar rechterachterbeen eerst naar buitendraaid en dan pas plaatst. Dit werkt weer door naar het linkervoorbeen. Dit komt vanuit de rug hieraan is ze vandaag dus ook weer behandeld op 2 plaatsen.

Na deze behandeling was Ulis veel aktiever. Zal woensdag als ze op stand gezet is door de hoefsmid weer foto's maken.

Ben benieuwd of over een tijdje onze instrukteur zal merken dat haar ra- aktiever is geworden.

Ik wacht met spanning af eerst zien dan geloven.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 23:34

Ulis is inmiddels naar de hoefsmid geweest en is op ijzers gezet.

Moet wel zeggen dat ik een bijzonder braaf paard heb. Maakte zich alleen een keer groot toen die stinkende damp om haar neus kwam. Voor de rest heeft ze zich voorbeeldig gedragen.

Stand van haar RA/voet is nu normaal deze draait niet eerst meer naar buiten. Jammer dat ik geen foto´s gemaakt heb van hoe ze eerst liep en hoe ze nu loopt na het op ijzers zetten.

Ik ga nu heel snel foto´s maken.

Dinsdagavond in de priveles was ook wel grappig. Ulis is zo los als wat op rechts. Links moest ze een oefening doen die haar schijnbaar niet zo lekker afging want ze gaf een goeie bok.

Stond even later met onze instrukteur te praten *die dus totaal niet geloofd in therapie * wat er precies met Ulis aan de hand is en waarom ze dus een bok geeft.

Hij heeft de training aangepast en het voor haar makkelijker gemaakt.

Ben benieuwd of we binnenkort verschil gaan merken.

Naar boven

Ulissa

--------------------------------------------------------------------------------

O ja wat ik nog vergeet te vermelden. Ik heb ooit eens op Bokt een topic geopend *Mijn paard rolt niet*

Nou vanmiddag op de wei lag mevrouw zich om en om te rollen.
Milou heeft er foto´s met haar mobieltje van gemaakt omdat ik het anders toch niet zou geloven.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 22:57

Schijnbaar zijn er toch lezers dus ik zal dit topic vervolgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 00:35

Hoop voor je dat de smid de stand niet teveel aangepast heeft, dat kan voor de nodige problemen zorgen.

Bij een paard met die leeftijd moet je eigenlijk helemaal niets meer veranderen aan de stand.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 09:00

Pipo schreef:
Hoop voor je dat de smid de stand niet teveel aangepast heeft, dat kan voor de nodige problemen zorgen.

Bij een paard met die leeftijd moet je eigenlijk helemaal niets meer veranderen aan de stand.

De Hoefsmid heeft haar hoeven gevijld en alleen maar op ijzers gezet dit was al voldoende. Het probleem kwam door het scheef afslijten nu het weer normaal recht is loopt ze ook weer normaal.

Ligt ook een normaal ijzer onder.

Echt aanpassen kun je nog als ze onder de 3 jaar zijn en dus nog echt in de groei zijn, hierna moet je dit echt niet meer doen.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 21:27

Vandaag lag dus het ijzer er onderuit van haar probleemvoet. Is er gelukkig netjes vanaf gekomen zonder haar hoeven te beschadigen.

Toen wij woensdag de hoefijzers zouden gaan plaatsen, wilde de smid eerst zeker weten dat Ulis niet zou gaan vangen.

Zijn voorstel was om het probleemvoetje met wat korte nagels in te slaan. Zodat als ze mocht gaan vangen de hoeven bespaart zouden blijven en alleen de gaten te zien zouden zijn. Dit is dus nu gebeurd, had mijn instrukteur me ook al voor gewaarschuwd. Gelukkig denkt iedereen mee en heeft Ulis geen gatenkaas aan haar hoeven.

Ik heb dus voor morgenmiddag om 16:00 uur een afspraak met de APS-therapeute en om 19:00 uur een afspraak met de hoefsmid om te zien wat de mogelijkheden verder nog zijn.

Het fototoestel wat ik uitgeleend had heb ik inmiddels gelukkig weer terug.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:00

Wel een apart verhaal. Dus eigelijk komt t er op neer dat jouw paard niet lekker liep, en dat nu die gallen "verwijderd" zijn wel?!
Mijn paard loopt ook niet erg lekker, en heeft ook wat galletjes (hij is 6). Denk jij dat dat er mee te maken heeft? Ik denk zelf dat t bij ons wel door de bak komt. Die is vrij zwaar. Als ik op t gras rij loopt ie wel goed nl. Daarom rij ik niet zo veel meer in de bak.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 21:51

Needje schreef:
Wel een apart verhaal. Dus eigelijk komt t er op neer dat jouw paard niet lekker liep, en dat nu die gallen "verwijderd" zijn wel?!
Mijn paard loopt ook niet erg lekker, en heeft ook wat galletjes (hij is 6). Denk jij dat dat er mee te maken heeft? Ik denk zelf dat t bij ons wel door de bak komt. Die is vrij zwaar. Als ik op t gras rij loopt ie wel goed nl. Daarom rij ik niet zo veel meer in de bak.

Mijn paard liep niet kreupel of zo. Maar zette zijn rechterachterbeen met een draaitje, dat duurt altijd langer, dan dat een been recht vooruit gaat. Haar LA-been liep normaal maar haar RA-been was trager.
Nou je hebt het verhaal denk ik gelezen, dit kwam vanuit een plekje in haar rug. Hierdoor is ze de achterhand verkeerd gaan belasten. Ook hebben het verkeerd afslijten van de hoeven ermee te maken. Dit alles is nu gecorrigeerd. De APS haalt alle blokkades weg en laat het lichaam dit afvoeren via urine, mest en zweet.

Je moet de oorsprong zoeken en volgens jou is dat bij jullie de zware bak. Dan moet je hier dus wat aan gaan doen voordat je meer gebreken gaat krijgen. Moet er wel bijzeggen dat mijn therapeute het paard helemaal nakijkt en je dan nog voor verrassingen kunt komen te staan.
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 12-09-05 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 21:51

Vandaag weer therapie gedaan. Zal eerst een foto laten zien van hoe het erbij stond met de gallen voor de behandeling. Ze worden inmiddels steeds zachter en gaan steeds verder naar beneden, alleen het lichaam moet ze nu nog afvoeren.

Afbeelding
Voor de 3e behandeling

Afbeelding
Voor de 3e behandeling. Volgens de therapeute gaan ze helemaal verdwijnen. Ze worden steeds zachter.
Ik ben benieuwd

Afbeelding
Op elk been wordt een bandje geplaatst en verbonden via een draad aan een stroomkastje. In het begin wordt dit op wisselstroom gezet en wordt er naar elk been afzonderlijk stroom gezonden. Zogauw het paard met het been aangeeft dat er een prikkel gevoeld wordt, wordt de stand van de stroom wat teruggezet.
Een been met een blokkade heeft een hogere weerstand dan een been waar de stroom makkelijk doorheen kan.

Afbeelding
Als beloning kreeg ze nog een heerlijke rugmassage. In die rollen zitten magneten. De rug werd eerst een beetje strak en begon daarna te blubberen. De rugmassage heb ik ook gevoeld en vond het heel prettig. Alhoewel ik ook 2 plekken in mijn rug heb die een beetje vastzitten.
Flins heeft het ook gevoeld en vond het kriebelen (schijnt normaal te zijn bij kleine kinderen. Tyler had een plekje in de rug die vastzat.

Afbeelding
Dit is dus het plekje op haar rug. 1 Wervel wordt hier iets naar boven gedrukt. Schijnt normaal te zijn bij paarden in de groei en zal er op latere leeftijd ook weer gewoon tussen komen. Maar ik wil hier wel even mijn aandacht bij houden. Ik heb dus besloten om haar volgende week als ze wat langer op ijzers staat nog een keer te laten behandelen.

Afbeelding
Nogmaals de rug. Het gekke is ook dat op de plaats waar ze wat mankeert de huid niet glimt er meer stof in de huid zit en veel vetter is.

Zo dit was het weer voor vandaag. Ga van de week maar weer eens foto's maken van de gallen.
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 12-09-05 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 21:54

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 22:42

Heb mijn paard pas nog door Steffi vd Laarse laten nakijken, en zij zegt dta er nix mis is met m. Dat ik dus alleen moet uitkijken met die zware bak. Gelukkig is ie al iets minder zwaar geworden. Nu mag ik er af en toe in rijden. En gewoon opletten. Als mijn paard niet goed gaat lopen moet ik er meteen uit.
Wel apart he, dat dit soort dingen allemaal kunnen!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 22:47

Needje schreef:
Heb mijn paard pas nog door Steffi vd Laarse laten nakijken, en zij zegt dta er nix mis is met m. Dat ik dus alleen moet uitkijken met die zware bak. Gelukkig is ie al iets minder zwaar geworden. Nu mag ik er af en toe in rijden. En gewoon opletten. Als mijn paard niet goed gaat lopen moet ik er meteen uit.
Wel apart he, dat dit soort dingen allemaal kunnen!

Je paard is dus in elk geval helemaal nakeken. Nu moet alleen de bak nog wat lichter worden

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 22:54

idd! Alleen das makkelijker gezegd als gedaan, aangezien ik op een stal sta bij een boer, die t allemaal niet zo nauw neemt. Vind t leuk, maar t moet allemaal geen moeite kosten. Dus een bak bijhouden.... helaas.

Nevermind85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 23:11

Hey ulissa, ik ben erg geïnteresserd in je verhaal. Houd je ons verder op de hoogte?

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 07:17

Needje schreef:
idd! Alleen das makkelijker gezegd als gedaan, aangezien ik op een stal sta bij een boer, die t allemaal niet zo nauw neemt. Vind t leuk, maar t moet allemaal geen moeite kosten. Dus een bak bijhouden.... helaas.

Ja jammer is dat, het mag niks kosten. Misschien is er een goedkoop alternatief.

Succes meid.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 07:18

Nevermind85 schreef:
Hey ulissa, ik ben erg geïnteresserd in je verhaal. Houd je ons verder op de hoogte?

Ja, want ik ben net zo benieuwd als jullie, alleen ik maak de veranderingen van dichtbij mee

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 13:36

Haar achterbenen zet ze nu weer netjes onder. Onze instrukteur vond vond hij haar wat wijder (boven) lopen. Ik kon het niet goed zien die dikke staart van haar hing ervoor. Maar alle opmerkingen van iedereen geef ik door aan de therapeute en vraag het haar wel.

Links is nog steeds haar probleemkant heeft ze heel veel moeite mee. Probeert elke keer over de schouder weg te lopen. Moet er wel bijzeggen dat de ruiter ook minder soepel is op links dan op rechts.

In haar koten kreeg ze vochtkussentjes dit was voor dat de smid geweest was en zij 2x met APS was behandeld. De Therapeute zei "dit zijn afvalstoffen van de APS" alleen haar lichaam is op dit moment nog niet sterk genoeg om alles af te voeren.

Zie ook heel langzaam allle glans weer op haar terug komen. Hals, onderbuik, achterbenen tot aan de billen (satijnglad)

Gisteren had ik haar op stal gelaten omdat ze nog naar de smid moest. Haar achterbenen waren wat dikker. Had de therapeute ook al gezegd als ik haar op stal zou laten staan kon dit gebeuren na een APS behandeling. (maandag)

Voor de rest is haar therapie, bokken en rollen om de rug los te maken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:13

In haar koten kreeg ze vochtkussentjes dit was voor dat de smid geweest was en zij 2x met APS was behandeld. De Therapeute zei "dit zijn afvalstoffen van de APS" alleen haar lichaam is op dit moment nog niet sterk genoeg om alles af te voeren.

Mijn paard had z'n verzenen betrapt (heel hard) en toen t weer dicht was heb ik me paard in het land gehad met springschoenen. Daarna zag ik dat ie bij de betrapte voet ook zo'n vochtkussentje had in z'n kootholte. Moet ik me daar zorgen om maken? Is niet warm, en niet heeeel dik, maar echt weggaan doet t ook niet...