dikke klieren..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sher

dikke klieren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 10:51

een meisje bij mijn op stal heeft gister mijn pony naar buiten gezet,tegen 19,00 met haar pony!
in de hoop dat ik ze er uit zou haal ,maar ze weet heel erg goed dat ik in de horica zit en gister avond moest werken van 5 tot 1 uur...we mogen geen telefoon bij ons houden op ons werk dus had me telefoon boven in onze kleedruimte liggen,ik was dus tegen 1 uur klaar en liep naar boven en zag dat ze me tig keer gebled heeeft en twee smsjes van ik heb ze in de wei gezet om 7 uur haal jii ze er uit,tweede smsje dat was om 10 uur van laat wat van je hooren heb je ze er al uit gehaald ,maar dat las ik dus pas om kwart over 1 ofzo!niet echt verstandig van haar want ze weet als ze me niet te pakken krijgt dat ze ze zelf weer op stal moet zetten !! dus mijn pony heeft vanacht met haar pony voor het eerst buiten gestaan!

nu ff terug op het onder werp heb ze er vanmorgen tegen half 8 er uit gehaald,maar nu heeft mijn pony opgezetten klieren (als het de klieren zijn ) precies achter zijn kaak.verder reageert ze normaal en eet normaal! wat zou zijn ik ga zo nog ff terug om te kijken maar weten jullie wat het is ??

ellepel

Re: dikke klieren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 11:44

ziet het er zo uit?

Afbeelding

komt van teveel kort gras eten

doordat ze veel moeite moeten doen om het korte gras te pakken en op te eten maken de speekselklieren overwerk en gaan daardoor opzetten..

is niet erg en trekt wel weer weg als ze uit het gras zijn...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 12:19

klopt wat ellepel zegt.

de mijne heeft het soms ook ook ik haar uit wei haal.

het gras is korter en ze grazen langer dus de kaken maken overwerk!!

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 14:02

mijn paard heeft het sowiezo de hele zomer lang, want hij staat dan 24/7 in het land, maar het blijft in de winter meestal ook wel, soms verdwijnt er een of allebei
kan geen kwaad verder
maar wat is er zo erg aan dat je paard ook s' nachts in het land staat?
is toch alleen maar fijn voor ze?

RoughRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 14:15

Inderdaad, klinkt idd als veel moeite gedaan hebben om kort gras te eten.. Trekt vanzelf weer weg.. Enne, ik denk dat hij het wel lekker buiten heeft gehad, het is de hele nacht 18 graden gebleven

sher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 14:20

ellepel schreef:
ziet het er zo uit?

Afbeelding

komt van teveel kort gras eten

doordat ze veel moeite moeten doen om het korte gras te pakken en op te eten maken de speekselklieren overwerk en gaan daardoor opzetten..

is niet erg en trekt wel weer weg als ze uit het gras zijn...

oh heel erg bedankt !! dan klopt inderdaad wat jii zegt want er staat niet veel gras echt kort gras! bedankt voor de tip ,dit vind ik echt tip van de maand

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 14:25

de mijne staat gewoon 24 u/p dag buiten maar had het vorige week ineens ook weer, zowiezo rond deze tijd van het jaar krijgt hij dat, er staat dan minder gras.

ik had toevallig mijn digitale camera mee, dus denk meteen ff fotootje maken want er zal vanzelf wel weer iemand hier op bokt komen die hetzelfde heeft...

wel even in de gaten houden natuurlijk, als het nou niet wegtrekt kan er misschien toch wel wat anders aan de hand zijn.

sher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 14:38

ellepel schreef:
de mijne staat gewoon 24 u/p dag buiten maar had het vorige week ineens ook weer, zowiezo rond deze tijd van het jaar krijgt hij dat, er staat dan minder gras.

ik had toevallig mijn digitale camera mee, dus denk meteen ff fotootje maken want er zal vanzelf wel weer iemand hier op bokt komen die hetzelfde heeft...

wel even in de gaten houden natuurlijk, als het nou niet wegtrekt kan er misschien toch wel wat anders aan de hand zijn.

dat zou ik zeker doen ! even nog over dat die snacht buiten stond maak inderdaad niet
uit maar zodra het donker word wil mijn pony naar binnen want hij ziet denk ik spoken in het donker ,kan goed dan die mischien ook wel halve nacht heeft lopen rennen en vreten natuurlijk ,daar is ze goed i dit was zijn eertse keer buiten en was harstikke blij me vanmorgen te zien !ze vind het absolut niet leuk in het donker !!

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:17

hihi ja dan ziet ze zeker spoken!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:10

mijn pony heeft het ook vaak maar ze heeft het ook wel eens op haar kaak/wang ( weet niet eens hoe het heet bij een paard) zitten zou dat dan hetzelfde zijn?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:51

dat kan wel, het vocht zakt dan naar beneden doordat ze met het hoofd naar beneden grazen.
en dan word de wang ook helemaal dik, bij mijn pony kun je soms het halster erin gedrukt zien....

sher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 08:54

de volgende dag was het al weer weg!dus jullie hadden allen gelijk!ik dach gelijk dat ik de veearts moest bellen en dat het iets ernstig was! dat ze gestoken was door een wesp ofzoiets

denk meestal gelijk het ernstige er van

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 11:37

het ziet er ook wel heel raar uit he?