Dik been, wat doe je er aan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amukela

Dik been, wat doe je er aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 08:30

Hallo,

Mijn paard heeft een dik been achter. Hij is er niet kreupel aan en ik kan ook geen wondje vinden. Wat kan ik er het beste aan doen naast afspuiten met koud water en stappen op een harde ondergrond?

Chivari

Re: Dik been, wat doe je er aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 10:42

Dat zowiezo en de veearts laten komen?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 14:01

Chivari schreef:
Dat zowiezo en de veearts laten komen?

Ook als ie niet kreupel is?

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:53

Gewoon veel op de harde bodem stappen, maar niet te lang achter elkaar. Daarna even afspuiten.
Is het been ook warm?? Is de hoef warm?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:55

Spuiten, stappen, kleien, arnica geven........
Als er na drie dagen nog geen verbetering is, de dierenarts bellen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:58

Ons paard had dat laatst, een dik been tot bovenaan. We hebben toen na een dag koelen en stappen de DA laten komen. Het bleek een naar binnen geslagen ontsteking te zijn, waarschijnlijk veroorzaakt door een minuscuul wondje. Antibioticaspuit gekregen en vochtafdrijvers en toen was het binnen twee dagen weg.

We hadden dit al twee keer eerder meegemaakt, toen was het een ontsteking veroorzaakt door hevige mok aan één been. Voor de zekerheid wachten we in zulke gevallen niet te lang met de DA, een olifantsbeen of bloedvergiftiging is zo opgelopen.

Zie ook dit topic: viewtopic.php?t=288918

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 16:17

Nee zo dik is het zeker niet. Eigelijk is ie alleen rond de kogel dik en dat is 's ochtends het het ergst. Maar het is vandaag nog steeds even dik als zondag, dus ik denk dat ik morgen toch maar de DA ga bellen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:27

Dat valt mee, dan zou ik eerder denken aan een (onschuldig) stalbeen, maar meestal merk je dat dan aan twee benen (of vier). Hopelijk is het niets ernstigs!

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 22:16

Karin schreef:
Dat valt mee, dan zou ik eerder denken aan een (onschuldig) stalbeen, maar meestal merk je dat dan aan twee benen (of vier). Hopelijk is het niets ernstigs!

ja, wel gek dat t maar 1 been is!

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:22

Mijn pony heeft het ook.
Links achter, rond de kochel dik. en daar boven ook wat verdikking, er zit vocht in. Het lijkt erg op een stal beentje ( kan best aan 1 been ) maar ze loopt niet kreupel en heeft er geen pijn aan. Ik heb het ook al aan wat mensen gevraagt, en iedereens antwoord is: ahh joh is heel normaal heeft elk paard wel eens. Gewoon bewegen.

Ik zeg dit nu wel, maar je moet goed kijken of het niet warm is, voor de zekerheid wel afspuiten. en elke dag een stukje stappen op harde bodem ( doe ik ook ) want dat kan nooit kwaad natuurlijk ...