Been schiet in een soort kramp ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Dunja_

Been schiet in een soort kramp ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 08:18

Ik heb mijn pony nu 3 maanden en toen ik haar wilde kopen zei de hoefsmid tegen mij dat het beter was om haar even te laten keuren omdat haar achterbeen wel eens in een kramp schoot als hij bezig was.
Hij zei er ook bij dat dat wel vaker voorkomt bij jongere pony's die nog geen spieren hebben. (maar voor de zekerheid)

Ik heb haar laten keuren en ook aangegeven dat ze dat wel eens had maar de arts kon niks ontdekken en zei hetzelfde als de hoefsmid.

Nu rijd ik zo'n 3 maanden op haar maar af en toe schiet er 1 van de achterbenen nog wel eens in een kramp.
Kan dit zijn dat ze dan spierpijn heeft (zo intensief rijd ik niet)
Of kan dit toch wat anders zijn..

Ik hoor graag jullie reactie's

Kyona

Re: Been schiet in een soort kramp ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 11:05

Hoe merk je dat als het been in de kramp schiet? Is het echt duidelijk kramp? En hoe komt hij hieruit? Soms heb je nl. ook dat bij onbespierde paarden de knie even op slot schiet en dan na een zijwaarste beweging weer los schiet. Maar dat is weer niet logisch met je hoefsmid verhaal. Misschien dat je meer reacties krijgt als je het nog wat meer omschrijft.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 12:06

Kyona schreef:
Hoe merk je dat als het been in de kramp schiet? Is het echt duidelijk kramp? En hoe komt hij hieruit? Soms heb je nl. ook dat bij onbespierde paarden de knie even op slot schiet en dan na een zijwaarste beweging weer los schiet. Maar dat is weer niet logisch met je hoefsmid verhaal. Misschien dat je meer reacties krijgt als je het nog wat meer omschrijft.

als ik haar hoeven wil uitkrabben en ik pak het been en wil naar achter lopen dan schiet het been omhoog en verkrampt dan.
Ik laat het been dan los want ik schrik dan en dan zet ze het been zelf weer op de grond.
soms schiet het been als die in een kramp schiet daarna ook wel eens naar achter (alsof ze trapt alleen dat doet ze niet bewust).

Als ik het been dan weer pak is er niks aan de hand

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:47

jeetje dat klinkt wel eng ja!
Ik zou echt niet weten wat het is en wat je ermee moet doen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 10:32

Nou dat klinkt precies als krampigheid. Het is lastig (vooral bij de hoefsmid) maar niet echt ernstig. Kijk maar eens in de zoekmachine daar kun je wel wat topics vinden over krampigheid.
1 ding moet je dus niet doen en dat is boos worden als hij krampt. Het is een reflex en hij kan er nix aan doen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 10:42

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 11:04

Dank jullie wel, hier kan ik wel wat mee..
Ik word ook zeker niet boos op haar ze kan er zelf helemaal niks aan doen..
Maar het was voor mij even de vraag of dit kwaad kon..
Bedankt alvast voor deze reactie's