Regenschurft en dan deken op doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Regenschurft en dan deken op doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 17:16

Mijn pony heeft regenschurft (staat 24/7 op de wei, en heeft de laatste tijd heel erg veel geregend)
Nu is het weer voor deze week heel erg warm, maar vanaf het weekend zou het weer gaan regenen.
Kan ik hem dan gewoon een ongevoerde regendeken opdoen of kan dit kwaad? Dat het door je deken uitbreidt ofzo?
en als ik zijn deken opdoe als hij die regenschurft heeft, en als de schurft dan weer weg is, en ik het deken weer opdoe, krijgt hij het dan niet weer terug door het deken?

Ik heb wat gezocht op internet, en er kwam uit dat wassen met betadine shampoo heel veel helpt, maar straks wordt het weer koud en regenachtig, dan kan ik hem toch niet gaan wassen?

Groetjes karin

Anoniem

Re: Regenschurft en dan deken op doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:53

Ik zou geen regendek op doen, dat lijkt me niet verstandig voor het genezingsproces. Ik zou er eigenlijk de da er een keer bijhalen voor een penicilinnespuit of een antischimmelmiddel. Betadine helpt zeker en ik zou het dieet eens onder de loep nemen, het kan van binnen komen.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:10

Zou inderdaad advies bij de dierenarts inwinnen. Is t nog erger geworden dan? Of zit t alleen op zijn broekspier?
Juist dieren die niet in zo'n goede conditie zijn kunnen t krijgen. Nu je m extra voert zou t naar mijn idee juist beter moeten gaan.. Ik zal als ik gelegenheid heb nog ff langs tuffen bij m...

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 18:54

[***] schreef:
Ik zou geen regendek op doen, dat lijkt me niet verstandig voor het genezingsproces. Ik zou er eigenlijk de da er een keer bijhalen voor een penicilinnespuit of een antischimmelmiddel. Betadine helpt zeker en ik zou het dieet eens onder de loep nemen, het kan van binnen komen.

Hij krijgt sinds begin deze week al ander voer, omdat zijn conditie achteruit ging.
Maar bedankt voor je reactie.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 20:05

Verplaatst van VMR naar MD.