zwanger paardje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niinna

zwanger paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 19:23

haaj haaj!
Hoe kun zelf zien dat je paard zwanger is? Behalve dan dat je ziet dat die dik is. Want ons paardje is erg dik, en heeft allemaal rimpels? in der huid...Het zal wel niet zo zijn dat ze zwanger is, maar we vragen het voor de zekerheid. We gaan nog langs de dierenarts, om te vragen voor de rimpels

xxxjes niinna en soyatjuh

Armaris

Re: zwanger paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 00:34

Nou,je kan(als er al ver is)aan de uiers zien of ze drachtig is
Heeft ze bij een hengst gestaan?Is ze gedekt?
Verder kan je het soms merken aan haar gedrag,niet bij alle paarden is dit zo

En anders,even de DA opbellen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 01:07

zelfde tips als boven mij + na het rijden een half emmertje koud water geven (niet te veel anders krijgt ze koliek.
Als er een veulen inzit gaat hij/zij bewegen

Dit werkte vroeger super bij mijn pony.. dit was ongeveer 2 maand voordat ze uitgeteld was.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 06:14

Wat hier boven staat is wel handig. Wat die rimpels aangaat: waar zitten die? Heeft volgens mij niets met drachtigheid te maken. Als je haar vel vastpakt en dat blijft staan (eventjes) heeft ze misschien vochttekort.

Soyatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 11:35

hey hey dank julie wel!!!!
maar we denken niet dat ze uitgedroogt is hoor daar hebben we zel al naar gekeken en dat was niet zo maar een veulen dat hopen we natuurlijk wel hahahah maar we denken heelaas dat het vetophopingen zijn wand ze staat bij een ruin in de wei of kan het dat die verkeert is gekrastreert hahaha dat kan haast niet maar goed

-xxx-jes soyatjuh en niinna