wondjes op neus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niinna

wondjes op neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 19:21

heej heej!
onze fjordenruin, Mazzel. Had op een dag allemaal sneedjes met velletjes aan zijn neus. Iemand zei dat we uierzalf moesten kopen, dus dat hebben we gedaan, en het helpt! Alleen we weten nog steeds niet de oorzaak, of wat het zou kunnen zijn, weet iemand hier dat? Zodat we het misschien kunnen voorkomen?

xxxjes niinna en soyatjuh

shantihdior

Re: wondjes op neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:38

loopt hij op het land,misschien verbrand door de zon.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 06:15

Yep, hier moest ik ook aan denken. Als het verbrand is, kan je nu met dit topweer (bij een lichte neus) beter even goede zonnebrand (factor 30 waterproof) op doen om dit te voorkomen. Staat hij op stal, dan heeft hij misschien zijn neus gestoten aan iets scherps.

Soyatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 11:01

hey hye ja hij kan via de wei naar de stal en verbrand denken we niet wand hij heeft een donkeren neus of kan die dan nog verbrand zijn? nou ja als dat het niet is zal die zijn neus gestoten hebben wand zo voor zichtig is die niet hahahaha

-xxx-jes soyatjuh en niinna

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:20

een donkere neus kan net zo goed verbranden als een witte/roze neus. Alleen heb je het bij een witte/roze neus snel door en voorkom je het door in te smeren met zonnebrand (ik gebruik factor 60, aangezien factor 30 waterproof niet hielp bij de mijne )
Inderdaad insmeren met uierzalf/calendulan.

Soyatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:14

hey hye bedankt dank weet ik dan ook weer hahah :D:D:D
xxxjes soyatjuh !!

ps heel ik bijna heel bijna over