Hoe krijg je je paard rustig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lucalovertje

Hoe krijg je je paard rustig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 13:57

Ik heb een verzorgpaard en daarmee rij ik kleine onderlinge wedstrijdjes... nu is het probleem bij de strat is ze al helemaal hyper als ze start gaat t nog wel goed maar na een tijdje word ze helemaal gek van de zenuwen! Ze luisterd helemaal niet meer en neemt het bit tussen haar tanden,, Ookal ben ik rustig en gewoon,, zij word helemaal gek van de zenuwen,, dus weet iemand mischien hoe ik haar rustig kan krijgen.. gewoon tegen dr praten,, oren masseren,, enz. help helemaal niks..

dus weet iemand mischien een kruiden mengsel of weet ik veel om een paard rustig te krijgen..?

ik hoop dat er iemand reageerd..

daantjuhhh

Re: Hoe krijg je je paard rustig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 13:59

ik heb ooit een analyse gehad voor nerveusiteit.
was een vrouw en die heeft naar mijn paardje gekeken en de problemen enz..
daar heeft ze homopatische dingetjes bij elkaar gezocht en daar een middeltje van gemaakt.
Hielp redelijk.
maar ik kan het papiertje niet weer vinden

lucalovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 15:09

het is ook heel raar met dressuur ofzo of de estafette (:P) doet ze heel braaf alleen bij dat ene is ze zo zenuwachtig.. het is zeker weten geen traumatische ervaring ofzo,, wand na de westrijd als je het parcours weer rijdt is ze heel braaf

lucalovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 15:23

Weet niemand anders wat :'(

Soyatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:24

hey hey
das erg vervelen ik weet niet wat er met haar kan zijn mischien heeft ze ergens pijn en moet je haar laten naar kijken of even lang de dieren klienik rijden en het aan hun vraagen (koste bij ons geen geld toen wij iets wouden vragen )
-xxx-jes soytjuh (en ook niinna)

Soyatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:25

ps:wel op de fiets lang rijden

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:31

Train je je paard weleens zonder dat er andere paarden bij lopen?
Veel mensen trainen vaak met meerdere in een bak en dan is het best eng voor je paard om tijdens zo'n proef ineens alleen in de bak te zijn.
Er zijn wel middeltjes voor nerveuze paarden, om ze rustiger te maken, maar ik denk dat je dit probleem beter bij de oorzaak aan kunt pakken, die oorzaak moet je dus opsporen.
Heeft je paard mischien slechte ervaringen gehad in het verleden met wedstrijden rijden, wordt hij nerveus van de mensen aan de kant?
Doet hij dit ook als je je proef van tevoren oefend als je alleen in de bak rijdt?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 17:10

Ik zelf werk met een spray en dat is stress release is niet in de winkel te koop, het is ongeveer 15 euro en je doet er heel lang van. Het is goed te gebruiken ook bij paarden die nerveus zijn op vreemde plaatsen of nerveus zijn in een vreemde omgeving. Ik kan hem opsturen eventueel.

Bieketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 17:15

Zelf niet zenuwachtig zijn helpt ook al een heleboel en veel je proef rijden zodat je zelf rustig kan zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 11:15

Wanneer een paard niet in zijn eigen energie zit, pakt hij veel vervuilde energie van andere op. Waardoor hij nog nerveuzer wordt, de spray houd een paard in zij eigen energie.

lucalovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 17:55

het is zeker niet dat hij er bang voor is of dat er wat mis is,, het is eigenlijk gewoon wedstrijdzenuw.. wand als we zijn geweest en de wedstrijd is afgelopen doet hij het gewoon prima zonder moeite

lucalovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 17:56

ik heb gehoord dat kamille voeren werkt, maar is dat wel goed voor je paard?

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 10:36

als je iets van kruidenolie op zn neus wrijft 1 of 2 dagen van te voren kan dat ook wel is helpen, weet ff niet meer wat

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 10:49

Ik ga altijd gewoon overdreven veel figuren rijden Misschien helpt dat bij jou ook...

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:50

De Rescue remedie uit de Bachbloesem serie. Handigste is in spray vorm, druppels gaat ook dat kun je op b.v. een boterham druppelen.
Een paar dagen voor de wedstrijd beginnen. Werkt perfect.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:55

lucalovertje schreef:
Ik heb een verzorgpaard en daarmee rij ik kleine onderlinge wedstrijdjes... nu is het probleem bij de strat is ze al helemaal hyper als ze start gaat t nog wel goed maar na een tijdje word ze helemaal gek van de zenuwen! Ze luisterd helemaal niet meer en neemt het bit tussen haar tanden,, Ookal ben ik rustig en gewoon,, zij word helemaal gek van de zenuwen,, dus weet iemand mischien hoe ik haar rustig kan krijgen.. gewoon tegen dr praten,, oren masseren,, enz. help helemaal niks..

dus weet iemand mischien een kruiden mengsel of weet ik veel om een paard rustig te krijgen..?

ik hoop dat er iemand reageerd..

Ik heb hetzelfde gehad met mijn paard toen ik op wedstrijd ging. Ik heb Reduce Calm gegeven in poedervorm te koop bij iedere paardenwinkel of kijk eens op de www.paardendrogist.nl
vlgs mij hebben ze het daar ook. Het spul helpt voor alle stresssituaties dus operaties, trailerladen, .......
Ik vond het goed spul en is dopingproof

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:35

Bach bloesemtherapie, rescue druppeltjes, ook verkrijgbaar in spray vorm. Voor 9 en 15 euro te koop bij De Tuinen, te gebruiken voor zowel mens als dier.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 13:47

kijk eens op www.cvig.nl die vrouw heb ik voor paardgereden en ze krijgt m.b.v. homeopathische druppels ook jouw paard wel rustig denk ik...

Succes!