pony dikke voorbenen..schievel??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annet1990

pony dikke voorbenen..schievel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 13:46

mijn andere pony heeft op moment dikke benen voor.. nou zeggen ze dat ze tegen de schievel heeft gemept....wat is zijn schievel en wat tegen te doen... ieder geval staat ze op rust en wordt 3x daags afgespoeld

LadySmile

Re: pony dikke voorbenen..schievel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 18:41

Mijn arabiertje heeft pas geleden ook een schiefel opgelopen. Als een paard zichzelf (of door een ander) aantikt tegen zijn (meestal) voorbeen kan het botvlies gaan ontsteken, waardoor er botvoriming ontstaat. Als het de pesen e.d. niet in de weg zit is het meer een schoonheidsfoutje dan dat het ernstig is...ik heb voor de zekerheid foto's laten maken maar haar pesen zouden niet in de weg komen te zitten...hoop dat je er wat aan hebt. Groetjes!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:31

mijn pony heeft ook een schiefel,ze heeft zich aangetikt en met de foto`s maken kwamen we erachter dat haar griffelbeen ook gebroken geweest is.

de bult bljft en we hopen nu maar dat ze zich niet weer daar aantikt want heb je kans dat de pees erg beschadigd wordt en dat de schiefel weggehaalt moet worden.

bij deze een foto van de schiefel.
Afbeelding

annet1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 13:21

jah zo iets heeft mijn pony ook... waar het hele been is dik en zacht