Peesklap help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dreeke

Peesklap help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 12:37

Mijn 5 jarige fjord heeft een peesklap opgelopen.
DA is er bijgeweest en ze moet 6 maanden op volledige rust.
Zodra de zwelling weg is gaan ze een echo maken.

Heeft iemand nog tips behalve koelen en stappen op harde ondergrond
wat ik kan doen om de pijn zo dragelijk mogelijk te maken??
Homeopatische geneeswijze misschien?
Alle tips en ideeen zijn welkom.

annet1990

Re: Peesklap help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 13:37

mijn pony heeft ook dikke pezen..schievel..als dat iemand wat zegt.....?? sinds donderdag had ze het heel erggggg bijna tegen het kreupele aan.... na veel afspoelen hebben..we ook 2cc traumeel gegeven superrrr middel!! maar niet te vaak gebruiken want dan gaat het niet meer werken!!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 15:30

Schiefel is iets heel anders als peesklap!
Schiefel is een botverwoekering aan het pijpbeen.
Hier kunnen paarden ook kreupel door lopen inderdaad maar
peesklap is iets heel anders.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:35

Bij In de Huiskamer is een topic voor peesblessurepatienten (nou ja, hun eigenaren). Ik heb de ellende ook mee gemaakt, en helaas heeft mijn paard het ondanks 8 maanden stappen niet gered. Maar er zijn ook betere verhalen, dus kijk even in dat topic.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:36

Koelen en stappen zijn idd erg belangrijk. D-tox en MSN Zwavel van de paardendrogist zijn ook goed bij peesblessures. Dit is de site: www.paardendrogist.nl

mirellakuijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 18:14

Hoi,

Mijn pony heeft ook een peesklap.
Het enige wat je kan doen is haar eerst 2 weken op boxrust zetten en dan langzaam opbouwen met lopen. Dit op een verharde bodem die gelijkmatig is.
Eerste maand 10 min lopen 2 a 3 keer per dag ( moet je even naar je paard kijken hoe die erop reageerd ) en dat iedere maand met 5 min verlengen. Wel na het lopen afdouchen. Tegen de pijn kan je niet zo veel, ze voelen na een tijdje ook geen pijn meer omdat er erg weinig zenuwen in een pees zitten komt er geen pijnprikkel door naar de hersens.
Ik loop nu na 6 mnd een half uur 2x per dag. Als ik 3x per dag loop gaat ze sloffen met het been.
Op deze manier heb ik het beste resultaat behaald voor de eerste drie mnd en nu mag ik morgen naar utrecht om te kijken wat voor resultaat we nu behaald hebben ( na 6 mnd. ).

Succes.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:42

Bepaalde supplement kunnen de genezing bevorden, zoals hier boven vemeld MSM alleen zou ik het niet bij de paardendrogist kopen, veels te duur en ook glucosamine, dit bevorderd de aanmaak van kraakbeenvloeistof wat zich ook in de pezen bevind.