Wie heeft er evaring met Kerabol, biotine, etc..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samo

Wie heeft er evaring met Kerabol, biotine, etc..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 22:40

Mijn paard heeft momenteel erg slechte hoeven, hij heeft brokkelhoeven en zijn hoeven groeien niet echt hard. Ook zijn zijn hoeven erg week doordat het zoveel geregend heeft en hij dan dus in de modder staat.

Kan ik hem iets geven, supplementen, waardoor zijn hoeven beter gaan groeien en ze niet brokkelen? Of heeft dat helemaal geen zin?

Wie heeft er ervaring met het voeren van Kerabol ( http://www.kaval.nl/default.php?Page=Search&Action=Group&Search=HOEVEN ) of biotine? Of met iets anders?

sandr0

Re: Wie heeft er evaring met Kerabol, biotine, etc..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 07:06

biotine!!!!! werkt echt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 07:15

Verplaatst van VMR naar MD.

Ik heb een paar weken geleden een topic over slechte voeten geopend en kreeg toen veel positieve reacties over Kerabol.
Als je even zoekt moet je het wel kunnen vinden misschien heb je er iets aan.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 10:21

Dank je! Ik ga dan even zoeken.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 18:21

mijn paard is aan de biotine hij heeft ook slechte hoeven (brokkel),het werkt,de hoeven worden sterker/groeien beter merk ik,en de hoefsmid ook.
het nadeel hiervan is dan het pas echt goed zn werk doet,na een paar maanden,dus niet meteen de eerste week al b.v.
Verder smeer ik de hoeven 2x per week in met hoevenvocht van de paardendrogist,dit is een creme die meteen goed in de hoef intrekt en van vocht voorziet.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 06:16

Mijn paard staat nu een paar maanden op de Kerabol. Hij heeft slechtgroeiende voeten en dit is sterk verbeterd. Hij had nl. een enorme scheur en je ziet nu dat die al een eind is uitgegroeid (tegen verwachting in). Ook lijkt het hoorn anders sinds hij het krijgt. Ben er zelf tevreden over.

tonypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 08:42

ja biotine werkt goed
maar das wel een kwestie van langer termijn dus niet ik geef een maand biotine en het probleem is over ik gebruik het nu 3 maanden en in combinatie met een smeerseltje ik weet ff niet meer hoe het heet het ruikt naar drop is ook zwart zit in een rode pot .
zal straks ff kijken hoe het heet

paardengek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 08:53

Mijn paardje is aan de biotine, EN HET WERKT ECHT GOED!! Omdat mijn pony slechte hoeven heeft met heel veel scheuren enzo, gaf ik haar in het begin de dubbele doseren volgens mij.. *dat staat er ook op* het duurt inderdaad wel ong. 4 maanden voordat het echt werkt!!

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 11:08

tonypony schreef:
ja biotine werkt goed
maar das wel een kwestie van langer termijn dus niet ik geef een maand biotine en het probleem is over ik gebruik het nu 3 maanden en in combinatie met een smeerseltje ik weet ff niet meer hoe het heet het ruikt naar drop is ook zwart zit in een rode pot .

Laurierzalf?

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 11:10

Veel beweging en hoeven goed vochtig houden ,door lang afspuiten.
Niet vetten en teren! Werkt averechts.
Suc6

PS: bij mij hielpen al die middeltjes niet. Je denkt van wel, omdat je er op let, maar is meestal geldklopperij...

Gezondheid komt van binnen, via de bloedtoevoer, dus lekker veel bewegen!

tonypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 13:08

Lianne007 schreef:
tonypony schreef:
ja biotine werkt goed

Laurierzalf?

nee het heet anders maar daar kijk ik vanavond ff naar en dan zal ik het er ff op zetten.