jaarling kreupel na uitbreken uit de bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meetje22

jaarling kreupel na uitbreken uit de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 19:15

Ik heb eergisteren mijn jaarling lekker laten rollen en rennen in de bak.
Op een gegeven moment is zij uit de bak gesprongen maar daargezien de omheining hoog was heeft zij met haar achterbenen de bovenste plank in tweeen gebroken.
Ze liep niet direct kreupel maar had wel een fikse schaafwond.
Ik heb op stal meteen haar benen afgespoten en blauwsel op de wond gesmeerd tegen infecties.
Daarna verkoelingsgel erop en haar op stal gezet.
De volgende morgen was er weinig aan de hand,ze liep ook best goed.
Diezelfde avond terug gegaan naar stal en toen was haar hele pijpbeen dik en zat er een bobbel op.
Heb op aanraden van iemand van bokt vandaag een aantal maal 15 minuten der been afgespoten en met der gewandeld maar helaas begint ze nu een beetje met der been te slepen en ben ik dus bang dat ze ook het gewricht boven de hoef heeft geraakt.
Kan iemand me vertellen wat ik naast afspuiten nog meer kan doen en dan bedoel ik bijvoorbeeld smeersels ter bevordering van de genezing.

Xox

Re: jaarling kreupel na uitbreken uit de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:21

Ik zou het been insmeren met klei en er een DA bijhalen. Er kan een ontsteking in het been hebben ontwikkelt.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 21:00

Zit er een bobbel op het bot? Klinkt als een botsplinter die los is geslagen. Ik zou toch even de veearts er naar laten kijken.

orchideetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 23:01

Het lijkt me ook zeer verstandig om er een DA bij te halen. Want je weet niet wat er in het been is gebeurt. Netzoals Twinklebel al zegt het kan zijn dat er een botsplinter is los geslagen. Als ik jou was meetje zou ik er snel een Da naar laten kijken.
Kusjes prissey