Vrijdag ben ik voor de 2e keer met Veyton naar Utrecht gereden voor z'n ogen en daar kwamen ze er dus achter dat hij bultjes had onder z'n 3e ooglid (op beide ogen). Hij moest dus blijven (naja, daar koos ik voor aangezien ik dan 6 keer per dag moest zalven en maandag weer terugkomen) en maandag of dinsdag gaan ze hem opereren aan z'n ogen.
Nou vind ik het een mooi ziekenhuis enzo hoor en ze zorgen ook wel goed voor je paard (qua voeren en medicatie), maar wat mij zo vreselijk irriteert is dat ik hem niet even uit z'n box mag halen! Hij mankeert niks aan z'n benen en ook niks ergs aan z'n ogen (op die bultjes na dan) maar hij kan der makkelijk even z'n benen mee strekken.
Veyton is een paardje dat diep ongelukkig is op stal en hij is 3,5 jaar jong... Op de opmerking van mij dat hij anders stalbenen zou kunnen krijgen kreeg ik een antwoord: "nou dat is dan maar even zo"
Niet alleen de benen zouden dik kunnen worden, maar ook psychisch kan hij eronder lijden.
24 uur (ik reken verkeerd nu al tegen de 60 uur) ziet hij dus alleen maar die spijlen en een ruifje met gras en af en toe een beetje biks, terwijl hij gewend is om zowiezo overdag de hele dag op het land te staan. Maandag kan ik pas met iemand bespreken of hij los gegooid/in de molen kan... ja dan hoeft het al niet meer, want dan laat ik hem idd ook liever binnen na een operatie aan z'n ogen...
De molen durf ik ook niet aan aangezien hij daar nare ervaringen mee heeft dus als hij dan overal tegenaan rent is dat ook niet echt bevorderlijk voor z'n ogen.
Ik begrijp ook wel dat als iedereen "even" zijn/haar paard komt losgooien of iig beweging geven, dan wordt het gewoon een sootje, maar dit kan eigenlijk ook gewoon niet. Hij is nog zo jong
Daarnaast wordt hij onhandelbaar als hij barst van de energie (en dat neem ik hem ook niet kwalijk, kom op hij is nog zo jong!)niet dat het voor een ouder paard niet erg is, maar veyton moet het wel hebben van de eerste ervaringen... Én moet hij het toelaten dat ze 6 keer per dag aan z'n ogen zitten te rommelen.
Misschien overdrijf ik ook wel, omdat ik het gewoon ontzettend zielig vind voor hem, je zal maar dag en nacht opgesloten zitten in een kooitje en der gewoon niet uit mogen
he bah krijg er gewoon kippevel van. Ik denk dat ik er toch niet veel aan kan veranderen
regels zijn regels en ik heb hem onder behandeling van het ziekenhuis, dus ik hoor me daar maar aan te houden (al zegt dat duiveltje op m'n schouder af en toe: ach pak hem gewoon en gooi hem even los)Heeft er iemand tips om dikke benen te voorkomen terwijl ze tóch op stal staan??? andere "vermaaktips" om stalondeugden tegen te gaan?!
dit aangezien hij denk ik nog wel een weekje blijft en nu al met z'n tanden aan de spijlen slijpt en z'n voorbenen in z'n voerbak loopt te maaien :S
Ik heb al een bal opgehangen waar hij dan zo nu en dan even naartoe loopt om erin te bijten, maar ja daar is hij denk ik ook wel snel op uitgekeken...
Voel me zo machteloos als ik hem daar in die stal zie staan

maar zelfs de grootste vreetzak van stal was daar even zoet mee
dat schijnt ook te helpen tegen verveling