hoi mensen,
Ik baal als een stekker!!! Heb sinds 4 maanden het idee dat ik helemaal niet meer lekker op mijn paard zit. Zit scheef, mijn vriend ook als hij rijdt. Mork voelt ook minder soepel aan maar ondanks dat loopt ie goed. Van de week kwam er een manueel therapeut op stal die veel paarden behandeld of nakijkt. Ik dacht ik ga mork toch eens laten checken. Wat bleek? Meerdere wervels waren verschoven dus die werden weer op zijn plek gezet. Daarnaast werd ie gemasseerd. Ik mag nu alleen even longeren(zonder extra's). Daarna vanaf dinsdag mag ik weer gaan rijden.
Maar ik blijf maar twijfels hebben over mijn zadel. Hij heeft er naar gekeken en constateerde ook dat het zadel niet goed ligt. 1 kussen drukt precies op zijn wervel.
Nou ben ik al een 1/2 jaar bezig om mijn zadel goed te krijgen. In april is het opgevuld en 2 weken geleden weer!!!
Dit is toch niet goed? Krijg ik te horen van anderen ja maar er rijden 3 mensen op je paard! Ja kom op zeg dat hoeft toch niet uit te maken? Volgens die manueel therapeut hoeft dat ook niet uit te maken. De eigenaresse van stal haalde haar zadel te voorschijn om eens te kijken hoe deze dus op zijn rug ligt. En wat denk je?
Ligt gewoon perfect!!!
Ik heb nu een Passier Grand Gilbert dressuurzadel( 3 jaar oud).
Ik krijg er nu zowat een puntkop van!
Eerst krijg ik te horen dat opvullen van een zadel "gewoon is".
Maar omdat ik nu aan het spitten ben enzo krijg ik steeds vaker te horen dat dit dus eigenlijk helemaal niet goed is.
Na ja hier heb ik dan weer van geleerd maar ik mag van een goede zadelmaker toch wel wat beters verwachten dan iedere drie maanden mijn zadel laten aanpassen?
Ik ga nu voor een seccond opinion naar een ander en in overleg met mijn moeder( is nu op vakantie) wil ik dan toch een ander zadel gaan aanschaffen. Dit wordt dan al zadel nummer 4 in 9 jaar tijd.
Ik ga ook niet meer zo'n dure aanschaffen. Dat zadel van die eigenaresse zit als een huis! En was niet zo duur, dus als ik nog een leuke prijs voor die Passier kan krijgen wil ik nu eindelijk eens een goed passend zadel hebben voor de rug van mijn paard!!!
Hebben meer mensen dit probleem wel eens gehad?
Ik wil gewoon het beste voor het welzijn van mijn paardebeestje. Denk je vertrouwen te kunnen hebben in de zogenaamde kunde van een zadelmaker maar ik begin nu toch wel ernstig te twijfelen, Zucht.....
Wish me luck mensen!!!!
Nog suggesties iemand?