Zou ze het weten?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Zou ze het weten?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 20:50

Mijn paard heeft kissing spines en is daarnaast ook een headshaker.
Ik heb er echt alles al aan gedaan wat je maar bedenken kan.
Wat valt me nu op.....ik dacht daar vandaag eens goed over na en kwam tot de ontdekking, dat wanneer ze periodes heeft waarin het redelijk goed gaat, ik soms even een ander ook op haar laat rijden.
En steevast is het dan daarna weer helemaal mis!
Er is er een op stal die ook probleemloos op haar kan rijden ,die accepeteerd ze ,dit is ook degene die van ons allemaal zo'n beetje het beste kan rijden.

Ik vraag me nu dus ook serieus af....in hoeverre weet ze of wil ze iemand anders op haar rug???
Het lijkt er bijna op dat ze me op die manier duidelijk wil maken dat ze liever geen ander draagt.
Dit gaat dus al 4 jaar zo.....zou dit nou toeval zijn, of kan ik dit serieus nemen???
Het houd me eigenlijk best bezig, gezien ik altijd graag een ander (die dat leuk vind) ook best even wil laten rijden, maar als het daardoor daarna steeds weer slechter gaat, moet ik dat misschien maar gewoon niet meer doen.

Herkent iemand dit bij zijn/haar paard?????

Pellie

Re: Zou ze het weten?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:06

als je zelf dit vermoeden al hebt zou ik goed naar jezelf en je paard luisteren, waarschijnlijk heb je gelijk

mijn paard maakt me non-verbaal ook heel goed duidelijk wat hij wel en niet wil, leuk vindt. als je eenmaal je ogen hebt geopend voor dit soort signalen komt je steeds meer tegen!! erg waardevol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:09

mijn paard wil ook geen ander op haar rug en laat dit ook heel goed merken, ze krijgen gewoon vliegles van haar

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:40

Citaat:
Mijn paard heeft kissing spines

dat zit toch in de rug?
( sorry, geen verstand hiervan..)

lijkt me dan niet meer dan logisch dat verschillende ruiters een verschillende druk geven, dus vrij simpel dat je paard daar sterk op reageerd..