Via een banner hier op bokt zit ik nu op de site www.paardenapotheker.nl wat rond te snuffelen.
Bij ontwormen kom ik bij hen middelen tegen die zij natuurlijk noemen. De bestanddelen van het ene product zijn botanische extracten in een ethanol basis en de andere 2 producten bestaan uit verschillende kruiden waaronder: kaneel, pepermunt, tijm, kleefkruid, cayennepeper. kwassieboom en knoflook.
Ik ben echter benieuwd of iemand op Bokt ervaring heeft met deze manier van natuurlijk ontwormen? En is er een gedegen wetenschappelijk onderzoek gedaan? Werkt de natuurlijke manier van ontwormen net zo goed (of misschien zelfs beter?) dan de chemische manier van ontwormen?
Ik wil niemand hier op deze natuurlijke ontwormmiddelen aanvallen maar zelf vind ik het nogal een stap om 'zo maar even' over te stappen. Ik heb mijn 2 paarden altijd chemisch ontwormd en ook gezien dat dit daadwerkelijk helpt en van deze natuurlijke manier hoor ik nu voor het eerst.
Als meerdere personen mij namelijk kunnen verzekeren dat natuurlijk net zo goed werkt als chemisch waarom zou je dan niet overstappen? Dan hoef je je paard i.i.g. niet meer die chemische troep te geven.