Peesbeschadiging bij aanhechting aan het bot! Help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

biewie

Peesbeschadiging bij aanhechting aan het bot! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 11:57

Bij mijn pony is vorige week dmv een echo vastgesteld dat de aanhechting van de buigpees aan de boven- en onderkant aan het bot niet meer goed is. (achterbeen)

Ik ben erg benieuwd wie zoiets ook wel eens gehad heeft, of nu aan het revalideren is, en dan vooral hoe het gaat en wat de DA als behandeling heeft voorgeschreven.

M3isSi3j

Re: Peesbeschadiging bij aanhechting aan het bot! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:22

vrouwtje bij ons op stal loopt er momenteel al 8 maanden mee en zal nog wel ff daarmee door moeten gaan. Ze is begonnen met elke dag 2x 5 min en loopt nu al 3x per dag 20 min..

Het gaat wel vooruit, maar super langszaam. Het is van belang dat je je paardje, ondanks het stilstaan, onder controle kan houden en daardoor mag die niet op de wei.

Overleg goed met je DA en als je thet niet vertrouwd vraag dan een second opinuim aan.

Sterkte

biewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 12:46

Het gaat bij mij ook rond een jaar duren zei de DA al.
Hij heeft me geen uitgebreide schema's en dergelijke meegegeven, gewoon lekker veel stappen (ernaast) en inderdaad geen gekke bewegingen. Als de wei droog is en hij niet gek gaat lopen doen mag hij er zelfs gewoon op, maar daar ben ik zelf wel voorzichtig mee. Bedankt voor je reactie in ieder geval, en als die vrouw op stal er eens over wil praten kun je haar m'n e-mail geven hoor! Het is altijd fijn om ervaringen te delen en te weten dat je niet de enige bent.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 13:42

Ik weet er alles van,en wil je graag sterkte wensen met het herstellen van je paardje!
In de huiskamer is een peesblesuere topic,misschien iets voor je om daar eens te kijken?
Nogmaals sterkte voor jullie!

biewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 13:47

Dankje, ik had die topic ook gezien. Er zijn alleen zoveel verschillende soorten peesblessures dat ik graag in contact zou willen komen met mensen die ook aanhechtinsproblemen op het bot hebben.

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:51

Mijn paard heeft ook een beschadiging gehad bij de aanhechting van het bot. Alleen bij haar was het (links)voor. Ik heb 7 maanden aan de hand gestapt. Eerst 3 keer per dag 10 minuten, later 3 keer per dag 2 minuten.
Verder mocht ze helemaal niks, niet in de paddock, niet in de wei, niet aan de longe, liever niet in de stapmolen e ze mocht ook niet door mul zand lopen.
Na 7 maanden ben ik er weer opgegaan, ze was allen zo fris en kon haar energie niet kwijt. We hebben toen besloten haar een maand op de wei te zetten (dag en nacht) en dit is heel goed gegaan!
Nu ben ik weer bezig met opbouwen, ik heb ook geen schema gekregen maar tot dusver begin ik met 15 minuten instappen, 5 minuten draf, 5 minuten stap, 5 minuten draven en dan 10 minuten uitstappen.
Dit mag ik per week iets uitbouwen, maar ik doe het rustig aan want de dierenarts heeft verteld dat ze rond volgend jaar mei weer de 'oude' is. Mocht dat ook echt zo zijn dan heb ik met haar dus 19 maanden gerevalideerd...
Sterkte ermee en als je iets wilt weten kan je me PB'en!