actiever dankzij vitaminen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

actiever dankzij vitaminen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 21:25

Eerst even uitleggen:
Vzpaard is rond de 20,zakt altijd door zijn benen,na veel bezoeken van DA's,een osteopaat en supplementen bijvoeren vonden we nu de oplossing:
vitaminen E en B1 bijvoeren en sindsdien is hij niet meer doorgezakt en voelt hij zich duidelijker in zijn vel!!
We geven op advies van de DA nog steeds de vitaminen maar ik merk dat hij vaak op hol slaat wat tot levensbedreigende situaties zorgt soms(op buitenrit)
Je merkt dus duidelijk dat hij zich vééééél beter in zijn vel voelt

Maar ik vroeg me af:
Kan het zijn dat hij door die vitaminen zooo actief is?Dus is het raadzaam om ermee te stoppen?En als hij zich weer minder voelt weer opnieuw te beginnen?

celintjuh

Re: actiever dankzij vitaminen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:47

Hoi
Ik zou er niet mee stoppen, zeker niet omdat de DA zegt dat dat nodig is!! Als deze pony / paard brokken krijgt zou je die niet meer moeten geven.. en anders een heel stuk minder..
succes ermee!!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 23:02

celintjuh schreef:
Hoi
Ik zou er niet mee stoppen, zeker niet omdat de DA zegt dat dat nodig is!! Als deze pony / paard brokken krijgt zou je die niet meer moeten geven.. en anders een heel stuk minder..
succes ermee!!

Heej,
Nouja,ik ben er zelf niet voor hoor maar ik weet niet,misschien krijgt hij iets te veel vitaminen??
Je laatste zin snap ik niet,bedoel je met brokken biks??
Die krijgt hij wel

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 08:21

Onze merrie is chronisch hoefbevangen. Er was niks meer aan te doen. na een bloedonderzoek ben ik eens uit gaan pluizen waar de merrie tekorten had. Die ben ik aan gaan vullen met vitaminen. Twee weken later kon ik weer rijden. Ze is nog steeds super fit en heefy nog heel af en toe problemen. Ik voer een compleet voedingssupplement met daarnaast Ijslands zeewier, Vitamine E + selleen en Biotine. Ik raad je aan er niet mee te stoppen. je paardje heeft het nodig. De één heeft gewoon meer vitamines nodig om zich goed te voelen dan de ander

ijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 09:05

hoi ik had mijn ijslander ook een vitamine-kuur gegeven en de volgende dag was het een heel ander paard,alleen maar racen en overactief en overal van schrikken,de dag erna was het over

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:24

Van vitaminen worden ze zeker wel actiever. Ik voer de beesten Multivit van Pavo bij, en ze lopen er gewoon lekkerder door. Vooral vitamine E zit nog wel eens te weinig in brok.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 13:56

Dus eigenlijk niet mee stoppen?
Maar ik vroeg me af,waardoor komt het dan dat hij zo actief is?Toch door het feit dat hij zich beter voelt?En dat beter voelen komt toch door de vitaminen??

Dus als ik blijf geven blijft hij zo hyper en slaat hij steeds op hol?Of heeft dat een ander reden?Dat op hol slaan??
(Het is trouwens op het pad naar de manege dat hij op hol slaat)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 14:06

De DA zei trouwens om te stoppen,dus de eigenaar WILT stoppen,alleen ik ben er niet mee akkoord, dus ik moet het weer allemaal aanzien

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 14:43

wat je zou kunnen doen is het aanpassen... gewoon dat vitaminesupllement afbouwen.. en het minimale ervan gaan geven... zo krijg hij toch wel binnen... maar niet teveel... gewoon net genoeg...

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 14:44

OrissE_GipsY schreef:
wat je zou kunnen doen is het aanpassen... gewoon dat vitaminesupllement afbouwen.. en het minimale ervan gaan geven... zo krijg hij toch wel binnen... maar niet teveel... gewoon net genoeg...

Dat is wel een idee,alleen proberen te zien of de eigenaar te overtuigen is
Denk dat ik het om de dag gaat doen(hij krijgt nu elke dag)

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:00

hoeveel krijgt hij per dag??? je kan natuurlijk wel per dag blijven geven... alleen minder zeg maar....

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 15:12

OrissE_GipsY schreef:
hoeveel krijgt hij per dag??? je kan natuurlijk wel per dag blijven geven... alleen minder zeg maar....

Van vitamine E krijgt hij een soeplepel
Van vitamine B1 een koffielepel met een 'bergje'

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:27

anders geef je hem toch gewoon van allebei de helft per dag??? maar als hij het nu echt niet meer nodig zou hebben.. zou ik het eigenlijk ook niet onnodig blijven geven.... is dat vitamine E + selenium ??? of niet..??

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 15:46

Ik weet niet of daar selenium bij zit