Ik kwam er gister achter dat mijn paard een hele kale plek op zijn staart heeft. Het heeft een beetje een ruitjesvorm en is ongeveer 4 cm hoog en iets van 1,5 cm breed. Het zit bovenaan (niet helemaal) maar er vallen gewoon haren overheen dus je ziet het niet zo zitten. Er zitten nog een paar haren op en er zitten geen korsten op. Mijn paard schuurt wel soms zijn staart maar er zijn nog nooit van zulke grote kale plekken gekomen. Zijn haren breken dan alleen voor een deel af. Ik zag het gister en toen had hij niet geschuurd. Mijn vader en zus zijn de dagen ervoor geweest en die hebben het niet gezien maar mijn vader let daar niet zo op dus het kan best zijn dat het er toen al zat.
Het ziet eruit alsof er zo een hele pluk haar los is gelaten. Dat zou dan in zijn stal moeten liggen (of in de wei maar hij schuurt denk ik alleen op stal) alleen mest de stalhouder uit dus zien wij niet of er een pluk haar ligt.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Zal het van het schuren zijn of van wat anders?
Hij word trouwens gewoon op tijd ontwormt en heeft nooit iets om zijn staart gehad wat heeft gekneld oid (zoiets zag ik een keer op bokt maar dat was veel erger).
Ik zou morgen eventueel een foto kunnen maken.