Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

maar mijn succes-story heb je inmiddels al via pb gehad 
maar zolang des er goed van blijft houden we het vol!!)
Moniek schreef:hallo misschien een stomme vraag maar wat zijn de symptome van spat word er een beetje bang van want mijn paardje nu 2 kan niet meer goed zijn achterbenen er onder krijgen loopt goed kreupel vooral met zijn linker achter been met het schoonmaken van de hoefen kan je ook goed zien dat juist die hoef brand schoon is hij staat er dus niet op hij sleept het been dus wat mee en zet het niet op de goede plaats kan dat spat zijn en zo ja
wat is dan de levens verwachting van mij paardje alvast bedankt gr moniek
Needje schreef:Het paard van een kennisje van mij heeft op 3 plaatsen spat in een spronggewricht. 2 Onderin, en 1 bovenin. Nu moesten ze van de verzekering naar Utrecht voor een second opinion. En daar hadden ze dezelfde conclussie, alleen willen ze m niet afkeuren!!! Geloven jullie dat nou. Het paard is voor de sport. Ze mag niet meer springen en als ie last van t lopen krijgt moesten ze maar pijnstillers geven! Ik vind dit zo raar! Als spat bovenin zit, dan is er zo toch helemaal geen buiging meer mogelijk in t gewricht?! Hebben meer mensen hier ervaring mee? (paard hoeft van hun niet weg, alleen willen ze graag een ander sportpaard kopen. Dan kan deze gewoon in t land lopen evt.)