tinker met rugklachten: fysio????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bianca22

tinker met rugklachten: fysio????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 21:23

hoi hoi

sinds afgelopen week geeft mijn paard aan dat ie niet lekker in z'n vel zit. wil niet lekker stelling aannemen, bokt en rent hard weg (met eraf vallen als gevolg)

mijn tinker is ALTIJD de goedheid zelve dus het viel direct op.

nu heb ik hem vanavond na laten kijken en het blijkt dat ie heel gevoelig is op z' n rug , alles zit vast. het zadel is ook nagekeken en ligt perfect.

morgen gaat ie naar de fysiotherapeut en nu is mijn vraag : hoe zijn jullie ervaringen hiermee?????

ik hoor het graag, oja, er word niet gesprongen of gecrossed met mijn paard en alleen recreatief gereden.

kiana

Re: tinker met rugklachten: fysio????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 01:09

ik ben er voor.
heb er goede ervaringen mee.
zowel voor mij zelf als voor het paard.

Maar vergeet niet dat je als ruiter de beste fysiotheapeut bent voor je paard. Denk dus aan veel afwisselen en een goede warming up- colling down.

Als de problemen er al zijn kan de Fysio je paard weer op gang brengen.Vraag hem/haar ook gelijk hoe je dit rijtechnisch kan bijhouden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 08:25

ik zou er een holisitisch DA bij halen, die checkt niet alleen de rug en de benen, maar ook het inwendige van het paard, dus de organen, daar kan het ook vandaan komen.

Zo'n holist controleert meteen je zadel en het kan ook zijn dat je moet rijden, dan ziet hij/zij of het misschien daaraan ligt. Kortom het totaalplaatje wordt bekeken

Bianca22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 09:06

we zijn gisteren geweest, en hij schijnt van zichzelf al een "arme "bespiering te hebben op zijn rug. ondanks dat ik meer buiten rijd dan in de les , zijn zijn rugspieren niet goed genoeg ontwikkelt. ze heeft hem gisteren helemaal los gemasseert en magneetveldtherapie gegeven. moet nu zelf elke dag masseren en moet hem heeel veel longeer werk laten doen, om zijn rug en achterhand te trainen. ga ook de eerste maand niet rijden. na deze maand wil ik eerst terug naar de fysio om te kijken of het beter word. losser en sterker in de rug. volgens de fysio moet het met deze behandelingen al een stuk beter en minder gevoelig worden. zoniet gaan we door naar een dierenarts die hem eventueel kan behandelen met "rubberen hamers" als er iets niet goed zit in z'n rug.

alle klachten die ik beschreef kwamen volgens haar overeen met de diagnose die ze stelde, zijn zadel is nagekeken en het ligt niet aan mijn rijden . dus ik hoop dat het inderdaad door oefeningen en logeerwerk goed komt.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 16:13

Ik denk dat het dan wel goed zal komen. Zeker tinkers zijn vaker iets week in de rug, dus als je goed longeert en masseert zal dat wel helpen.
Wat voor massagemiddel gebruik je? Ik had Cole's Linement, maar daar zit kamfer in en dat is dus doping. Nu gebruik ik zo af en toe de thermo-massage van Leovet.

Bianca22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 18:19

heb geen massage middel, heb er wel overgedacht , maar dacht bij mezelf, ach misschien is het overdreven en ben ik wel een pietje met dat soort dingen. maakt het veel uit wat je gebruikt???? of kan ook gewone masage olie?????

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 11:11

Massage kan ook gewoon zonder tussenstof in de vorm van olie of gel. De werking van die middeltjes is toch dubieus. Als je de adviezen van je fysio opvolgt moet er zeker veel verbetering optreden. Veel suc-6!