Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Echt verschrikkelijk. Dat was ook haar eerste keer trouwens. Vanaf toen behandel ik het s'ochtens ook met zonnebrand creme. En nu heeft ze er minder last van, maar het komt nog wel steeds opzetten.
Plucker schreef:Gewoon notencrem factor 30 bij de kruidvat te koop.
Is het niet zo dat als je er uierzalf op smeert het nog erger verbrand?
Ellen21 schreef:Mijn haflingermerrie heeft er ook last van. Gelukkig is het deze zomer niet zo erg. Voor 2 jaar terug kwam ik van vakantie en leek het net of ze met haar neus in het vuur heeft gestaan.Echt verschrikkelijk. Dat was ook haar eerste keer trouwens. Vanaf toen behandel ik het s'ochtens ook met zonnebrand creme. En nu heeft ze er minder last van, maar het komt nog wel steeds opzetten.
Wat ik wel raar vind is dat dit jaar bijvoorbeeld het 1 week boven de 30 graden was, dan heeft ze nergens last van en van een heel flauw zonnentje komt het dan wel opzetten
misty schreef:ja inderdaad de zon heeft nog niet echt volop geschenen, en het is in 2 dagen super verbrand.
misty schreef:nou dan zijn er veel paarden of pony die een lever beschadiging hebben.
misty schreef:op internet gevonden:
Zonnebrand
Je zult het waarschijnlijk niet verwachten, maar ook paarden kunnen last hebben van zonnebrand. Vooral paarden met een lichte vacht.
Arnoud schreef:Hey, don't kill the messenger. Ik heb het echt niet zelf bedacht, maar zo staat het in de medische boeken dat het MEESTAL van een beschadigde lever komt of kwam, mag van mij ook. Wat die leverbeschadiging precies moet inhouden weet ik verder ook niet, dat staat er niet bij en heb ik ook nergens kunnen vinden. Je mag ervan uitgaan dat ik er wel naar gezocht heb. Ik ben namelijk altijd zeer geinterreseerd in onderzoeken. Maar hoe het ook mogen zijn, de behandeling blijf hetzelfde en is gelukkig simpel.

) tegen mok.