Wie kan me helpen met veranderingen -> zomereczeem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmetje112

Wie kan me helpen met veranderingen -> zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 20:11

Mijn pony = 11 jarige new forest, heeft dus ook zomereczeem, ik weet dat er veel topics over zijn maar het is iets overzichtelijker met een nieuwe

Omstandigheden
* pony gaat van 8.00 tot 20.00 uur naar de wei met redelijk veel gras, dat geleidelijk aan wordt opgezet
* pony heeft dit nog nooit eerder gehad, dit is het 1e jaar
* pony krijgt op stal alleen 2 handjes brokken, dus geen hooi omdat er genoeg gras is
* ik spuit wel vliegenspray maar dat helpt dus niet

wie kan me vertellen welke omstandigheden ik misschien kan veranderen?

groetjes kim

ellepel

Re: Wie kan me helpen met veranderingen -> zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:47

pony andere staltijden geven,. zet hem van 8 tot 4 buiten.

na vier uur zijn die vliegjes actiever waar ze ook op reageren dus die vermijd je dan wat meer.

die handjes brok vind ik zelf wel prima, aangezien je geen hooi hebt, anders zou ik hem toch 1 plakje geven voor de nacht, anders word het zo lang op stal zonder eten..

gooi je vliegenspray maar weg en koop een goede vliegendeken!
kost in de aanschaf even meer maar na een tijdje heb je die er al uit, een deken houd tien keer meer vliegjes tegen dan de spray...

denk dat je er zo wel moet komen..

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 00:16

Licht dus niet aan het vliegje of aan de zon ofzo, maar het is een ophoping van afvalstoffen in de huid die bij contact met zonlicht gaat irriteren. Bij erge vormen is er geneens zonlicht meer voor nodig. Deze afvalstoffen zijn overbodige stoffen die binnenkomen met het voer. (wortels, brood, veel vers gras, teveel supplementen, verkeerde voedingsverhoudingen in het brok (pony's moeten sober gevoerd worden) Ik kan je inschrijven bij L. Taal voor bloedonderzoek (E 150,-) gevolgd door een bahandeling (E 169,-), maar kun je ook zelf doen. Of je prbeert eerst D-tox van de paardendrogist (zie werking op hun website) By the way, na behandeling van L. Taal is het paard van SeMe af

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 06:09

hoi arnoud,

heb je daar zelf ervaring mee , en werkt dat nou echt ??

sas

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 06:42

Citaat:
Licht dus niet aan het vliegje of aan de zon ofzo, maar het is een ophoping van afvalstoffen in de huid die bij contact met zonlicht gaat irriteren.

en net nu we de slechtste zomer in 100 jaar hebben, en er nog nooit zo weinig zon geschenen heeft..

heeft mijn pony d'r meer last van dan ooit...

dit verhaal geloof ik niet helemaal, kan nooit alleen van de zon komen, denk zelf dus dat het een combinatie is van meerdere dingen...
en Taal gerandeerd niks he? en niet bij alle paarden werkt het, er lopen er al rond die meerdere kuren gehad hebben maar die nog schuren...
ik zou toch dat opstallen eens wat langer doen en het dier wat uit het vette gras houden...

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:31