aanmaak synovia bevorderen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pilou

aanmaak synovia bevorderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 18:47

Is dat mogelijk met een middel wat je zelf door het voer geeft? Ze liep onregelmatig door een ''droog gewricht''

Ze is nu ingespoten met hyaluronzuur/cortisone en ze mag bijna niet bewegen. Maar 2x 1 minuut per dag en dat na 1 week opvoeren met 2 minuten per dag erbij. Ik dacht altijd dat bewegen beter zou zijn dan stilstaan? Na 1 maand mag ze 1 uurtje in de wei. Maar ze breekt de stal af...................... dus lijkt het me minder erg om haar in een mini paddock in de wei te zetten (heb ik dus gedaan). De bedoeling is dat het gewricht geen rare bewegingen maakt, maarja van die rondjes om je as lijkt me ook niet goed.

Ze kreeg wel Soulmate waar ook genoeg glucosamine etc inzit zeggen ze, maar toch heeft ze een droog gewricht? Dus ik vraag me af of al die middelen nu wel doen wat ze beloven of kan dit ook door bijv. een ongelukje zijn gekomen?

Tessebes

Re: aanmaak synovia bevorderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:55

PB Pipi eens, die heeft dat ook bij haar paard gehad en ik geloof dat dat nu redelijk goed gaat.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 00:29

de combinatie glucosamine en chrondiotine ( als ik het goed schrijf)
het moet dus allebei gegeven worden anders heeft het geen zin.
dit is eigenlijk het enige middel wat de aanmaak van synovia bevorderd.

Bij een droog gewricht stilstaan is logisch, er zit immers geen smeermiddel ( synovia) tussen de bewegende delen en die beschadigen dan .
Net als een motor die olie nodig heeft omdat hij anders vastloopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 02:48

Je kan verschillende middelen proberen waar glucosamine en chondroitine in zit. Als je de zoekfunctie gebruikt zal je wel genoeg middeltjes kunnen vinden.

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 11:23

deze middelen kreeg ze al preventief (soulmate) maar toch heeft ze het. Ik dacht misschien bestaat er nog iets, waar ik niet niet gehoord heb.

Ik dacht dat beweging juist goed is, hierdoor wordt toch gewrichtssmeer aangemaakt (maarja misschien alleen als ze het ''hebben'' dat weet ik niet). Van de dierenarts moest ze veel stilstaan zodat het gewricht geen rare bewegingen kon maken, helaas is alleen op stal een drama................ en rondjes om je eigen as is ook niet goed

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:08

toen ik laatst op "foldertjesjacht" was ivm recente verhuizing kwam ik iets tegen over een nieuw geneesmiddel dat synovia-aanmaak-bevorderend werkt. ik zal een kijken of ik het nog kan vinden, het heette geloof ik "life-aid"

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:55

Er schijnt een soort "visolie" te zijn dat ook goed is voor gewrichten en de aanmaak van gewrichtsvloeistof. Een voormalig stalgenootje had dit bij haar paard ook, de olie moest uit Engeland komen omdat hij hier niet verkrijgbaar was. Vraag je Dierenarts anders eens, ik heb helaas geen naam van de olie...

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 11:44

Tessebes schreef:
PB Pipi eens, die heeft dat ook bij haar paard gehad en ik geloof dat dat nu redelijk goed gaat.

Geen pb ontvangen nog,dus ik meld me maar hier
Ligon had dit idd ook,samen met hko 3.
Ook hij is ingespoten met hyaluronzuur(en hij heeft een infuus gehad met Tildren,maar dit was voor de hko).
Na deze behandeling moest hij 2/3 dagen boxrust en daarna stappen a/d hand,2 tot 3 keer per dag.
Van 5 min per keer,uitbouwen naar steeds langer.
Toen een rondje draf erbij en zo steeds verder uitgebouwd tot hij weer z'n normale training aankon.
Na zijn behandeling op de kliniek ben ik cortaflex gaan bijgeven(dat krijgt hij nu nog steeds)en de da stond er versteld van dat hij zo goed loopt,dit had niemand vewacht.
Inmiddels doe ik echt weer alles met hem en hij heeft nog nooit zo goed gelopen als nu.
Voor meer info mag je natuurlijk alsnog pb-en

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 16:15

Cassidy schreef:
Er schijnt een soort "visolie" te zijn dat ook goed is voor gewrichten en de aanmaak van gewrichtsvloeistof. Een voormalig stalgenootje had dit bij haar paard ook, de olie moest uit Engeland komen omdat hij hier niet verkrijgbaar was. Vraag je Dierenarts anders eens, ik heb helaas geen naam van de olie...

dat is volgens mij levertraanolie, maar dat kan je in nederland wel kopen toch?

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 21:24

is dat weer anders dan de Omega 3 Olie? De dierenarts had het over Joint Safer ( ? ), maar wilde eerst inspuiten en als dat goed gaat, dan eventueel iets ernaast

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 17:51

Nee, levertraan zit vol met omega 3 vetzuren. Heel gezond. maar teveel is weer erg slecht, want er zitten veel vitamine A en D in en die zijn vetoplosbaar en stapelen zich dus op in het lichaam als je er teveel van binnenkrijgt (in tegenstellig tot wateroplosbare zoals vit. C).