problemen met hoeven en ijzers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chris_Fire

problemen met hoeven en ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 17:42

hoi allemaal

Mijn verzorgpony heeft linksvoor hoefijzer eraf en nagels zitten er nog in en hoef begint af te brokkelen. Linksachter zit hoefijzer los aan rechterkant geen 1 nagel meer vast (zitten nog wel in de hoef) en linkerkant nog maar 2 nagels.... rechtsvoor mag er niet af! zijn hoef is gevult omdat hij anders heel kreupel loopt. en rechtsachter zit nu nog vast....

De eigenaar zei dat de hoefsmid begin deze week kwam maar dat zegt hij wel vaker maar de hoefsmid komt heel vaak zijn afspraken niet na dus dat kan best over een paar weken zijn...wat kan ik nu het beste doen? en kan het kwaad dat de nagels er nog in zitten en wat kunnen we ertegen doen dat de hoeven afbrokkelen zonder ijzers en dat andere hoefijzer dat los zit moet ik dat laten zitten? hij staat al ongeveer anderhalve week stil omdat ik niks kan doen met zulke hoefijzers

iemand een idee?
groetjes margo

oosterhoff

Re: problemen met hoeven en ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 18:11

je ouders inschakelen en vragen of die eens met de eigenaar willen praten als je zelf niet tot hem door kan dringen dat het heel belangrijk is dat die pony goed op zijn hoeven staat

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 19:37

Misschien dat je zelf een hoefsmid kunt regelen. En dan gewoon de rekening aan de eigenaar geven. Of je probeert zelf even de nagels eruit te halen. Maar dat moet je wel voorzichtig doen. Ik zou gewoon een hoefsmid bellen.

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 20:06

stefanietjuh schreef:
Misschien dat je zelf een hoefsmid kunt regelen. En dan gewoon de rekening aan de eigenaar geven. Of je probeert zelf even de nagels eruit te halen. Maar dat moet je wel voorzichtig doen. Ik zou gewoon een hoefsmid bellen.

Dat mag ik niet zomaar doen. De eigenaar kent deze hoefsmid persoonlijk dus dat is standaard een hele goede.

oosterhoff schreef:
je ouders inschakelen en vragen of die eens met de eigenaar willen praten als je zelf niet tot hem door kan dringen dat het heel belangrijk is dat die pony goed op zijn hoeven staat

De eigenaar heeft hoefsmid al gebeld maar hoefsmid komt afspraken nooit na...

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 23:52

adviseren voor een andere hoefsmit.

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 07:04

wij hebben daar een gespecialieerde hoefsmid voor

halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:18

haal er echt een hoefsmid bij , het kan zijn dat hij daarachter voor zijn hele leventje mank staat