HELP Zomereczeem!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Strateeg

HELP Zomereczeem!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 07:52

Beste mensen,

Mijn paard heeft veel last van zomereczeem, het is nu alleen nog maar jeuk!! Het is gelukkig nog niet open. Maar ik sta met mijn handen in het haar want alles wat ik al heb gebprobeerd om de jeuk te stoppen help gewoon niet.
Van het weekeind heb ik op internet gelzezen dat appel azijn heel goed zou moetten helpen.
Ik wil mijn paard absoluut niet in zo'n eczeem deken hebben. Behalve dat hij dkens vreselijk vind heb ik ook gelezen dat paarden met een hele erge gevoelige huid daar ook weer last van kunnen krijgen. En mijn paard heeft een hele erge gevoeligen huis wat betreft dekens en halsters in de wei.
Dus mijn vraag is hebben jullie ook wel eens problemen gehad met zomereczeem en wat hebben jullie gedaan om dit te stoppen?? Graag jullie ervaringen...

Groetjes van Jessica

simongek

Re: HELP Zomereczeem!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 07:59

Als je even kijkt bij Medisch zie je dat hier al heel vragen over geweest zijn.

Staat behoorlijk wat informatie en ervaringen van mede bokkers met paarden met zomereczeem op.

Mijn paard heeft er bijna geen last meer van en kan sinds 4 jaar weer een uur per dag het land op.

Hij krijgt ander voer. Granenmix en hij heeft een Bucas vliegendeken op als hij buiten loopt. Ook smeren wij hem vaak in met Atex en dat helpt ook tegen muggen etc.

Helaas reageren alle paarden verschillend. Je moet gewoon uitproberen wat voor jouw paard het beste helpt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:36

tinekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:24

Ik ken ook een paard die het heeft, alles al geprobeerd maar niks helpt. Nou doet ze hem zomers niet meer naar buiten, ze houdt hem gewoon altijd binnen en nou is het over.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:58

Zie de links die Ellepel heeft gegeven...