Wij hadden een soortgelijk probleem met onze 5 jarige merrie. Ook zij heeft al eens een veulen gehad, maar haar hengstigheid veranderde niets.
Zij werd naar mate ze ouder werk steeds lastiger, eigenlijk onhandelbaar (zie eerder topic van me). Door de reactie van bokker Terence heb ik meer info gezocht over Bach & aromatherapie. Via via heb ik een Bachtherapeute bij mij in de buurt erbij gehaald (stond hier eerst best sceptisch tegenover hoor!).
Ik gebruik nu een week of 4 verschillende Bachbloesems en ik heb een totaal ander paard; ze is vriendelijk, werkwillig en ze pist niet meer om de haverklap. Ook bij haar zou het een hormonaal probleem zijn, maar nu blijkt alles meer tussen de oren te zitten. Ze heeft door dit spul geestelijk balans gekregen. De bedoeling van Bach is dat je het tijdelijk gebruikt, kan bijv. een aantal weken of maanden zijn. Het gedrag dat ze nu heeft moet voor haar normaal worden. Zodra ze dat heeft, stop ik met de bloesems.
Ook heb ik moody-mare gebruikt; werkt op dat moment wel, maar ik vind het nogal kostbaar.
PS je kunt natuurlijk altijd Terence om info vragen.
groetjes,
Alani