Kreupel...?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suusjuh_1503

Kreupel...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 21:43

hallo

mijn verzorgpaard loopt sinds een week ongeveer een beetje kreupel tijdens het rijden, maar aleen in de bochten en het is het ergste in draf. in stap merk je er niets van.
Als je door de bak draaft en je maakt een bocht dan loopt ze een paar passen mank en daarna is het weer gewoon.
Iemand zei dat het misschien een beetje teugelkreupel was maar we weten het niet.
heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

groetjes van suus

Casca

Re: Kreupel...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 21:52

longeer haar eens met gewoon een halster om op de stenen (niet te kort natuurlijk) en kijk of ze kreupel loopt, zo ja op welke had het ergste??

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 08:35

Op de stenen longeren lijkt me niet zo slim Op de stenen krijgt je paard namelijk te maken met meer schokken, omdat stenen natuurlijk hard zijn en dat lijkt me niet zo goed als je paard kreupel loopt.
Mijn advies is in de bak op beide handen longeren en kijken op welke hand je paard onregelmatig loopt. Kijk de hoeven na, voel aan de benen of het ergens warm voelt en spoel ze 10 minuten af per dag. Als het dan nog niet over gaat na een paar dagen zou ik de DA erbij halen als ik jou was.
Succes!

suusjuh_1503

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 21:37

alvast bedankt voor de tips!
ik heb haar al gelongeerd, toen liep ze niet echt kreupel ofzo. maar het is met rijden dat je het echt voelt in de bochten.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 21:40

bij de dierenarts op het erf longeren wij de paarden ook gewoon op de stenen omte kijken hoe ze lopen. daar is het vlak en kan je het beter zien. niet lang natuurlijk, maar gewoon dat hij ff kan kijken.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:32

Misscien een probleem in de lengtebuiging als gevolg van wervelblokkades? Laat er eens naar kijken door bijvoorbeeld een osteopaat