Mijn paard heeft hooikoort zal een netje hiertegen helpen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tinekee

Mijn paard heeft hooikoort zal een netje hiertegen helpen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 20:01

Hallo,

Ik heb te horen gekregen dat mijn paard hooikoorts heeft. Als ik op haar rijd schudt ze de hele tijd met haar hoofd en beweegt ze met haar bovenlip omdat ze heel erge jeuk heeft. ze probeert dan met haar voorbeen er tegen aan te slaan, met de neus tegen de bakrand te scheuren of met de neus door het zand te gaan. Hierdoor krijg ik haar niet meer aan de teugel en let ze niet goed op met rijden. Ik rijdt met haar wedstrijden maar dat wil zo niet want er staat steeds op mijn papiertje dat ze tegen de hand is terwijl ik wel een stille hand heb. Ze heeft gewoon jeuk aan haar neus. Ik heb haar neus laten laseren zodat de zenuwuiteinden minder gevoelig worden, maar dat helpt niet. Ook heb ik cortigel geprobeert is eigenlijk voor pezen/gewrichten/spieren maar ze zeiden dat wel zou helpen voor de zenuwuiteinden van de neus en bovenlip. maar ook dat helpt niet. Nou had ik wat gelezen over een netje iemand hier ervaring mee??? Of iemand andere ideeen voor mijn paard?? Alle beetjes helpen want zo heeft zei en ik geen plezier meer in rijden..
alvast bedankt..

groetjes tineke.

ellepel

Re: Mijn paard heeft hooikoort zal een netje hiertegen helpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 20:47

in dit topic staan nogal wat tips:

viewtopic.php?f=3&t=209369

het netje werkt bij de een perfect en bij een ander niet, kwestie van uitproberen.....