imaverol..voordelen nadelen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lolleke

imaverol..voordelen nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 19:37

De naam zegt het al, wat zijn de voor en nadelen?
Heb het van de dierenarts gekregen tegen de ringworm. Maar heb horen zeggen dat het brand/prikt/gemeen is..is dit waar?
Ze vinden het op het moment ook niet leuk om gewasse te worden...

en vind het niet echt fijn als het ook daadwerkelijk zo is...en als het zo is..wat zijn dan evt alteratieven?

Anoniem

Re: imaverol..voordelen nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 19:47

ik heb het wel eens gebruikt en ik vond het geen raar spul. ik deed het in een emmer met een spons en maakte mijn paard daar nat mee. gewoon wassen met betadineshampoo is ook goed voor de huid.

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 20:43

Mijn dierenarts zegt dat imaverol inbrandt en daardoor witte haren veroorzaakt worden. Dat is beetje jammer. Je kunt het wel gebruiken maar moet het goed aanlengen met water. Op het doosje staat wel met hoeveel water..

groetjes joyce

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 08:07

je kan het prima gebruiken (zeker bij ringworm). Je moet het inderdaad wel goed verdunnen. Wat ik deed was een dopje in een emmer water en dan met een spons het hele lichaam afnemen.
Mijn paard heeft er absoluut geen witte haren aan overgehouden.

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 08:25

Nee is ook alleen wanneer je het er onverdund opklatst...

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 10:24

ok, bedankt voor de reacties..ik doe het er ook verdund op.
er staat 10ml op een halve liter op de verpakking maar en halve liter is een beetje veel. dus ik gebruik 5 ml op zon kwart liter.

en nog geen witte haren gezien gelukkig

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:09

Halve liter is niet veel. Je moet namelijk het hele paard er mee behandelen en niet alleen de plekken. En eigenlijk moet je ook al je spullen (borstels, dekens dekjes e.d.) er mee behandelen.
borstels gooide ik in een emmer water met een beetje imaverol, dekjes e.d. gewoon wassen. Let ook op met je eigen kleren, als je naar een ander paard gaat dat je schone kleren aantrekt.
en als laatste: let ook op bij jezelf. Het is voor mensen ook besmettelijk. (ik heb het ook via mijn paard gekregen). Zodra je bij jezelf een raar plekje op je huid ziet: even langs de huisarts, met een zalfje ben je er zo weer van af.
Succes!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 13:29

ik heb als advies gekregen alleen de vlekken wassen
de borstels en halsters doe ik er ook mee. en dekjes enz. moeten nog in de wasmachine maar worden op het moment niet gebruikt.

en heb ook als advies gekregen de plekken in te smeren met zalf die je ook voor voetschimmel gebruikt. dat dat ook erg goed was.. iemand hier ervaring mee?

(ik was ze trouwens met hadschoenen aan en "was" mn armen na het behandelen ook want ben helaas nogal gevoelig voor huidziektes)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 14:54

alleen de plekken wassen helpt niet want het zit over het hele lichaam. hoofd ook niet vergeten, wel om de ogen denken

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:06

nadeel van imaverol...tsja mijn paard is er allergisch voor. hij krijgt er vochtbulten van over zijn hele lijf. had de dierenarts pas 1 keer eerder bij een paard mee gemaakt.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 01:22

Je moet er het hele paard mee nat maken en dus niet uitspoelen.
Dit 4 x met 3 tot 4 dagen er tussen.
Nadeel is dus dat het lang duurt en arbeidsintensief is.

Ook als je het puur gebruikt krijg je geen witte vlekken en het prikt niet. ( heb het wel eens op een wondje gehad , maar voelde niets)

Wat ook een nadeel is, is de prijs. je hebt veel nodig als je je paard 4 x helemaal tot op de huid nat moet maken en je de borstels, beenbeschermers ed nog moet laten weken.
Je hebt dus veel nodig.

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 16:52

kiana schreef:
Je moet er het hele paard mee nat maken en dus niet uitspoelen.
Dit 4 x met 3 tot 4 dagen er tussen.
Nadeel is dus dat het lang duurt en arbeidsintensief is.

Ook als je het puur gebruikt krijg je geen witte vlekken en het prikt niet. ( heb het wel eens op een wondje gehad , maar voelde niets)

Wat ook een nadeel is, is de prijs. je hebt veel nodig als je je paard 4 x helemaal tot op de huid nat moet maken en je de borstels, beenbeschermers ed nog moet laten weken.
Je hebt dus veel nodig.

Ik heb alleen de plekken gedaan en het is over.
DA zei ook dat alleen de plekken voldoende was.
Het is helemaal niet agressief....Ivanhoe is erg gevoelig en nergens last van gehad. Ik heb het 4 maal om de 3 dagen gedaan. Gelijk intensief en het is over....

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 17:58

ik heb de mijne er ook twee keer mee moeten wassen door plekjes op de benen.Die daarna ook weg waren maar mpoest ook goed verdunnen en het hele paard dpoen leuk vond ze het niet .
En ze heeft wel witte haren over haar hele lijf en die worden elk jaar meer maar dat is niet daardoor ze had dat daarvoor ookal

t_o_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 15:45

mijn paard is donkerbruin en ik heb toen zijn hele lijf met imaverol gewassen ook verdunt, en op de plekjes zelf zo uit het flesje en hij was er binnen een week vanaf had ook elke dag gewasen ermee, en me spullen enzo. Maar ben nu ruim half jaar verder en hij heb nergens witte haren ofzo en er is niets te bekennen aan het paard of mij dat hij ringworm heb gehad.